Klacht: Besteller weet niet wat b.g.g. betekent.

op 23 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Afgelopen zaterdag zou er een pakket voor mij komen. Wij waren tot circa 13:00 thuis. Er is niet aangebeld, er lag geen kaartje in de bus. De verzender zei me later dat het pakket was bezorgd om 12:09. Het bleek bezorgd te zijn bij de winkel beneden. Ik had bij het adres laten zetten: B.G.G. afleveren bij (nummer) winkel. Ik heb met de winkelmedewerkster gesproken. Die zei dat de besteller zei dat hij het pakket moest afleveren bij haar winkel. Terwijl dat enkel BIJ GEEN GEHOOR moest. Dus de besteller weet niet wat b.g.g. betekent. Daar kwam nog bij, dat die winkelmedewerkster het OOK niet wist! Anders had ze het hem kunnen uitleggen, en had ik het pakket gewoon na aanbellen in ontvangst kunnen nemen.

PostNL, jullie moeten je postbestellers leren wat b.g.g. betekent! Het is overigens de eerste keer dat dit zo gebeurt, die postbesteller is een uitzondering. Maar ja, bij iedereen op zijn route met een b.g.g. optie, belt hij dus niet aan!! En dat geeft alleen maar gedoe.

Gewenste Oplossing:

Als Post.nl in haar opleiding of inwerken van haar postbestellers, hen leert wat b.g.g. betekent.

P.S. Ik had graag gebruik willen maken van een contactformulier van Post.nl om dit door te geven. Maar het is avond, ik ben geen lid van Twitter, en wilde ook geen brief sturen met postzegel (Post.nl geeft geen antwoordnummer). Morgen bellen zag ik ook niet zitten, want ik had gezien op https://keuzemenu.info/telefoonnummer-postnl-klantenservice/ dat bellen naar Post.nl me te veel tijd en geld kan kosten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer, mevrouw Oostindiën, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat de bezorging van uw pakket niet goed is verlopen en dat de bezorger niet begreep wat b.g.g. betekent. Ik kan me voorstellen dat u hier erg teleurgesteld over bent. Graag reageer ik op uw bericht. Om uw melding in behandeling te kunnen nemen ontvang ik graag de volgende informatie van u: - Wat is de track&trace code van het betreffende pakket? Zodra ik deze informatie heb ontvangen zal ik uw bericht verder behandelen en kan ik u informeren over de afhandeling van uw melding. U kunt onze klantenservice overigens rechtstreeks bellen op telefoonnummer 0900-0990 tegen lokaal tarief. Indien u gebruik maak van een ander nummer met een doorschakeloptie kunnen zij hiervoor extra kosten in rekening brengen. In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht M.E. Oostindiën

1 jaar geleden - Geachte PostNL, U vraagt mij om de track&trace code van het betreffende pakket. Die had ik speciaal bewaard. Maar toen ik mijn klacht steeds maar niet gepubliceerd zag, terwijl andere klachten van dezelfde datum (10okt) en ook van latere datums wel geplaatst waren, heb ik de track&trace code weggegooid. Ik meende dat om de een of andere reden mijn klacht niet geplaatst zou worden. Het lijkt me zinvol voor PostNL om te verifiëren of de betekenis van de afkorting b.g.g. aan de postbestellers wordt geleerd, en zo niet ervoor te zorgen dat het gebeurt. Kleine moeite die veel gedoe kan schelen. U hoeft mij niet meer te antwoorden. Ik ga er niet naar kijken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 23 oktober 2017 om 13:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Oostindiën,

Hartelijk dank voor uw reactie. Uit uw bericht begrijp ik dat u mijn reactie niet zal lezen en ik zal om die reden verder niet ingaan op uw bericht. Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 12 december 2017 om 21:47 geantwoord

Ik kon de klacht en de respons toch nog zien in een email die ik ontving. Het schijnt een onoverkomelijk probleem voor PostNL te zijn om een duidelijk antwoord op een vraag te geven. In plaats daarvan krijg je dus een paar wollige, nietszeggende zinnen. Toedeloe dan maar.

Alle klachten die gemeld zijn door M.E. Oostindiën