Klacht: Bestaande premie autoverzekering

op 27 september 2011 over Centraal Beheer Achmea in de categorie Verzekering

Ik heb al jaren een all risk autoverzekering bij Centraalbeheer. Nadat ik een premie berekening op hun site had gedaan, met precies dezelfde dekkingen, kwam ik erachter dat ik rond de € 40,00 per maand TEVEEL aan premie betaal. Daarop heb ik telefonisch contact gezocht met Centraalbeheer. Op mijn vraag hoe dit kon, antwoordde men dat er sinds een aantal maanden een voordeligere premie af te sluiten was, onder dezelfde voorwaarden. Wanneer gaat mijn premie dan omlaag, vroeg ik. M.i.v. de prolongatie datum (in mijn geval per 1 maart 2012), antwoordde men. Waarom niet eerder? Omdat het veel werk is(?)Nadat ik had gezegd dat ik dan wel naar een andere verzekering op zoek zou gaan, kon er ineens een premie aanpassing m.i.v. volgende maand plaatsvinden, onder precies dezelfde voorwaarden! Ik voel mij nu gedupeert, omdat ik dus al een aantal maanden € 40,00 TEVEEL aan premie betaald heb. Restitutie zat er helaas niet in, zo deelde men mij mee. Ik vind het een schande dat er zoveel aan teveel betaalde premie door mijn neus geboord wordt.

Restitutie van de teveel betaalde premie.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Centraal Beheer Achmea in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Centraal Beheer Achmea een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Centraal Beheer Achmea

Heeft op 27 september 2011 om 18:56 geantwoord

Wij hebben elkaar inmiddels al telefonisch gesproken.

Ik heb je het verschil uitgelegd m.b.t. tot de nieuwe polis in verhouding met de oude polis en het verschil in voorwaarden.

Helaas kan ik je het bedrag niet restitueren maar ik zal je wel een bon toesturen.

Mocht je vragen hebben dan help ik je graag verder.

Groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam.

Bericht van wilmaf

6 jaren geleden - Goedemorgen, Ook ik ben er nu achtergekomen dat CB mij veel te veel premie heeft laten betalen en heb hiervan zojuist een klacht gemeld. Het is mij echter onduidelijk hoelang (of sinds wanneer)deze goedkopere premie al te krijgen was. Weet u dit soms? Met vriendelijke groet, Wilma

Alle klachten die gemeld zijn door giva