Klacht: www.bestwoodcompany.nl

op 14 september 2009 over Best Wood Company in de categorie Klusbedrijven

Best Wood Company (www.bestwoodcompany.nl is een leuk bedrijf met aardige mensen en ze hebben in 2006 een mooie eiken houten visgraat vloer gelegd. Of beter gezegd: ze hebben een vloer laten leggen, want het daadwerkelijke leggen en lakken besteedt Best Wood Company uit, voor zover ik begreep. En daar ging het, zoals wij onlangs pas konden ontdekken, mis. want Best Wood Company raadde ons indertijd een speciale lak aan: Rigo Step Skylt (http://www.rigospecialcoatings.nl/nl/skylt/). Deze lak heeft bijzondere eigenschappen als het gaat om slijtvastheid en uitstraling. Een van de eigenschappen is dat de vloer “ultra mat” blijft waardoor de natuurlijke uitstraling van het houd behouden blijft. Nadat de vloer door Best Wood Company gelakt was, vond ik al dat de vloer toch vrij glanzend was geworden. In 2009 was de door Best Wood Company gelegde vloer op sommige plekken toch wat versleten. Dat viel ons al wat tegen omdat Best Wood Company deze lak juist had aangeraden onder andere vanwege de hoge slijtvastheid. Dus ik heb Best Wood Company gebeld en gevraagd of ze een bus Rigo Step Skylt voor me hadden zodat we het konden bijwerken. Ik heb de lak opgehaald en ben aan de gang gegaan. En nu werd echt duidelijk dat Best Wood Company in 2006 GEEN Rigo Step Skylt heeft gebruikt. Er was niet alleen een groot kleurverschil, ook was het nieuw gelakte deel VEEL matter, precies zoals op de website van Rigo Step wordt aangegeven. En na enig onderzoek wist ik helemaal zeker dat Best Wood Company GEEN Rigo Step Skylt heeft gebruikt. De vloerenlegger heeft in 2006 namelijk de vloer gelakt met lak die in stalen bussen zat en deze lak had een zeer penetrante geur, de kleur in vloeibare vorm was licht beige. De Rigo Step Skylt die ik bij Best Wood Company in 2009 kocht is melkachtig, ruikt naar houdlijm en zit ALTIJD (zo bleek) in witte plastic bussen of emmers. Daarmee kwam vast te staan dat Best Wood Company in 2006 absoluut geen Rigo Step Skylt heeft gebruikt. En dat was niet alleen uitdrukkelijk aangeraden, het was ook zwart op wit afgesproken. Nu heb ik er contact over gehad met ze en ze zouden in ieder geval de lak die ik in 2009 bij ze heb gekocht, (wel Rig Step Skylt), aan me terugbetalen. Maar ik heb ze gezegd dat ik vind dat ze de vloer kosteloos moeten schuren en moeten voorzien van Rigo Step Skylt, zoals schriftelijk afgesproken. Het is namelijk mooie en erg dure lak en dat wilden we en daar hebben we voor betaald. Ze zeiden dat dat niet meer kan omdat het 3 jaar geleden is. Volgens mij is dat juridische onzin. Ik heb mijn rechtsbijstand ook maar ingeschakeld, want wat recht is moet recht zijn. Eerlijkheid duurt het langst. Ik hoop dat klachtenradar Best Wood Company op andere ideeen brengt en inziet dat ze ons gewoon hadden moeten leveren wat ze beloofd hadden en nu ze dat niet gedaan hebben hun fout moeten herstellen. Volgens mij is dat niet meer dan redelijk en juridisch correct, maar dat zullen we denk ik spoedig weten.

Alle klachten die gemeld zijn door Marcus