Klacht: Beslaglegging salaris ondanks jaren lang betalingsregeling.

op 09 mei 2016 over GGN Mastering Credit in de categorie Incassobureaus

Sinds 2011/2012 betaal ik maandelijks mijn openstaande rekening van de Stadsbank Arnhem met een bedrag van 25 euro per maand. In November 2015 is er beslag gelegd op mijn salaris door een andere deurwaarder. Dat heb ik ook gemeld bij de GGN deurwaarders dat ik momenteen niets kan afbetalen tot de beslaglegging opgeheven is. In Januari 2016 is deze beslag opgeheven en had ik nog 2 maanden nodig om mijn achterstanden te betalen. Ook heb ik eind februari begin maart een aanvraag gedaan op een finale kwijtschelding voor een aangegeven bedrag. Dat heb ik gedaan via mijn werk mail. Helaas werd ik door mijn gezondheid (chronische ziekte) in het ziekenhuis opgenomen op 10 maart. Daar door heb ik ook de antwoord van GGN niet op tijd kunnen lezen en evt feedback erop geven. Dat heb ik pas 11 april kunnen doen, toen ik weet toegang kreeg tot mijn werk mail. Deze heb ik gelijk beantwoord. Omdat zij niet akkoord gingen met de kwijtschelding heb ik gevraagd om de betalingsregeling te hervatten. Op 12 april moest ik weer opgenomen worden. Op 12 april was er al beslag gelegd op mijn salaris (in dit geval mijn ziektewetuitkering). Ondanks al die jaren die ik wel op tijd betaalde, heb ik alleen maar rente afgelost en is het bedrag nog steeds even hoog. Ik ben mijn leven lang chronisch ziek, waardoor ik al veel problemen heb gehad met mijn inkomen en waardoor ik nog steeds het bedrag niet af heb kunnen lossen. Nu kom ik weer in de schulden door huidige beslag legging die naar mijn mening onterecht is omdat ik altijd aan mijn afspraken heb gehouden.

Als de beslag legging opgeheven word, en er toch eventuele afkoopsom mogelijk is. Mochten er bewijzen nodig zijn zoals bank afschriften en mediache verklaringen wil ik deze ook bij toevoegen. In de bijlage is er een verklaring van een van de ziekenhuizen waar ik als laatst opgenomen werd.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar GGN Mastering Credit over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door GGN Mastering Credit in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat GGN Mastering Credit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

GGN Mastering Credit

Heeft op 10 mei 2016 om 08:55 geantwoord

De klacht is in behandeling genomen. GGN betreurt het dat de klager vanwege persoonlijke omstandigheden in de huidige positie terecht gekomen is. Wanneer er loonbeslag gelegd is kan er altijd gekeken worden of de beslagvrije voet wel correct is toegepast. Wij hebben de klager een verzoek gestuurd informatie aan te leveren voor een herberekening. In sommige situaties kan een afkoopsom geaccepteerd worden. Wij hebben de klager om meer informatie en een passend voorstel verzocht, zodat deze beoordeeld kan worden.

GGN Mastering Credit

Heeft op 10 mei 2016 om 09:19 geantwoord

GGN heeft inderdaad een mail gestuurd met documenten die nodig zijn voor herberekening beslagvrije voet na dat ik ze gebeld heb. Deze documenten heb ik inmiddels al opgestuurd. Ik heb niets ontvangen over een afkoopsom of met de vraag naar een passend voorstel. Dus dat is niet waar!

Bericht van GGN Mastering Credit

1 jaar geleden - De brief, als reactie op de klacht, is deze ochtend opgesteld en zal vandaag per post verzonden worden. Dit verklaard waarom de klager nog niets ontvangen heeft. Wij verzoeken de klager de post deze dagen af te wachten. GGN Mastering Credit.

Alle klachten die gemeld zijn door Eolegovna