Klacht: Beslag zorgtoeslag door LAVG

op 19 september 2017 over LAVG in de categorie Incassobureaus

Ik leef onder beslagvrije voet en ben op het moment bezig met de aanvraag voor een bijstandsuitkering.
LAVG heeft sinds maart 2017 beslag gelegd op mijn zorgtoeslag van 89euro per maand waardoor ik mijn zorgpremie niet meer kan betalen en een achterstand heb opgelopen bij mijn zorgverzekering Univé.
Ik heb al ruim een jaar een betalingsregeling afgesproken van 100euro per maand met LAVG,voor een schuld van Univé die ik elke maand netjes nakom.
Aangezien LAVG ook mijn zorgpremie inhoud betaal ik nu dus 189 euro per maand af en hierdoor is het voor mij onmogelijk om mijn zorgpremie van 113 euro per maand aan Univé te voldoen.
Ik heb geprobeerd eruit te komen met LAVG maar deze zijn totaal niet bereid een oplossing te zoeken.
Sterker nog ze hebben tijdens het gesprek de verbinding verbroken dus ik moet het maar zelf uitzoeken.
Ik ben van mening dat LAVG niet heeft gecontroleerd hoeveel mijn inkomsten zijn want dan zouden zij weten dat ik mijn zorgtoeslag echt nodig heb om mijn zorgpremie te betalen want ik leef onder bijstandsnorm.
En dit ondanks ik al langer dan een jaar 100 euro per maand aflos aan LAVG.
Ik kom alleen maar verder in de problemen op deze manier en ik weet echt niet meer hoe ik mijn premie nog moet betalen.

De enige oplossing is dat LAVG mijn ingehouden zorgtoeslag vanaf maart 2017 met terugwerkende kracht terug betaalt zodat ik mijn achterstand aan Univé kan voldoen.
En het beslag op mijn zorgtoeslag moet opgeschort worden.
Aangezien ik kan aantonen dat ik onder bijstandsnorm leef ben ik van mening dat LAVG onterecht beslag heeft gelegd op mijn zorgtoeslag.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LAVG

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over LAVG nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door lehbet