Klacht: Beslag opgeheven; Teveel ontvangen worden onrechtmatig vast gehouden

op 13 juni 2016 over GGN Mastering Credit in de categorie Incassobureaus

Geachte heer/mevrouw,

Graag dien ik via deze weg een klacht in tegen de werkwijze van GGN.

Per 1 april jl is het beslag op mijn zorgtoeslag opgeheven, echter is dit niet bijtijds doorgegeven aan de belastingdienst waardoor mijn zorgtoeslag nu voor de 2e keer naar GGN is overgemaakt.

De 1e keer heb ik direct contact opgenomen met GGN en ik had het bedrag binnen 4 dagen retour op mijn rekening.
De 2e keer; waar mijn klacht nu specifiek overgaat is het een heel ander verhaal;
Ik heb op 20 mei ook weer direct contact opgenomen met GGN na telefonisch contact te hebben gehad met de belastingdienst over het ontbreken van de zorgtoeslag. Zij gaven toen aan dat dit was overgemaakt naar GGN en dat zij niet op de hoogte waren over het feit dat het beslag opgeheven zou zijn.

De GGN medewerker gaf aan dat zij op dat moment nog geen binnengekomen betaling kon zien omdat hier een aantal dagen overheen gaan. Zij zou er echter wel voor zorgdragen dat dit zsm geretourneerd zou worden. Op 25 mei heb ik nogmaals contact opgenomen met GGN en sindsdien bel ik iedere werkdag met de vraag; “Waar blijft mijn betaling?”

Vervolgens zijn we nu 3 weken verder, geen stap verder maar ook geen informatie rijker.
Het enigste wat ik te horen krijg, is dat ze het zsm overmaken maar dat het druk is op de afdeling en dat er nog meer mensen zijn die op betalingen wachten. Ook kunnen zij geen informatie of datum uitspreken over wanneer de betaling gaat plaatsvinden.

Ik vindt het te gek voor woorden dat men gemaakte fouten dermate slecht oplossen danwel in behandeling nemen en dat de crediteur voor de gemaakte kosten/gevolgen mag opdraaien.

Daarnaast vindt ik het gedrag en de spreekwijze van GGN medewerkers zeer onacceptabel. Men spreekt ruw en grof en vragen om door verbonden te worden met de financiële afdeling of leidinggevende worden geen gehoor aangegeven.

Als oplossing voor deze klacht zie ik graag mijn te ontvangen binnen 2 werkdagen retour op mijn bankrekening.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar GGN Mastering Credit over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door GGN Mastering Credit in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat GGN Mastering Credit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

GGN Mastering Credit

Heeft op 14 juni 2016 om 15:42 geantwoord

Er is vandaag een mail verzonden aan de klager. Wij hebben excuses aangeboden voor de drukte en de manier waarop de klager het contact met GGN ervaren heeft. Tevens hebben wij informatie gegeven omtrent de inhouding en teveel ontvangen gelden. Wij zien de klacht bij dezen als afgerond en zullen de klacht op klacht.nl sluiten.

GGN Mastering Credit.

Heeft op 15 juni 2016 om 10:06 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Gisteren heb ik een mail ontvangen met de medeling dat de betaling gisteren klaargezet was en dat ik deze binnen enkele dagen zou ontvangen.
Vandaag heb ik nog niks ontvangen, terwijl een internet overschrijving normaliter 24 uur duurt.
Kortweg gezegd is dit dus het zelfde antwoord wat ik nu al weken te horen krijg, maar bij welke de actie ontbreekt.

Dit probleem is dus nog niet opgelost, naar mijn mening is dit pas het geval wanneer ik mijn tegoed in handen heb.

Daarom dus nogmaals het dringend verzoek de openstaande gelden met spoed over te maken naar het bankrekening nummer welke bekend is.

In afwachting van actie,

Gr