Klacht: beslag op overlijdensuitkering, onrechtmatige daad

op 24 juni 2016 over GGN Mastering Credit in de categorie Incassobureaus

Op 24 april is mevrouw van Windt, HMMI, geboren op 10 april 1968, en wonende aan de Poederooienstraat 110, 1106CL in Amsterdam,overleden. Mevrouw had al loonbeslag op haar loon, De overlijdensuitkering, die de kinderen van mevrouw moest ontvangen, is door GGN afgepakt, terwijl deze uitkering vrij is van beslag, vrij van loonheffing. Dit vind ik schaamteloos, mensonterend en vernederend naar de, nabestaanden kinderen van mevrouw van Windt toe.
De kinderen hebben het al moeilijk, en kunnen geen kant op. De begrafenis kosten zijn er nog, en wanneer ze dachten wat verlichting te krijgen, wordt hen dat afgepakt.
De klacht die ingediend is bij de werkgeefster van mevrouw ( Blijfgroep) Amsterdam, heeft tot nu toe geen resultaat opgeleverd, omdat GGN, volgens de werkgeefster, vindt dat de overlijdensuitkering wel mag worden afgepakt. De wet beschrijft duidelijk dat die soorten uitkeringen beslag vrij zijn. Ik overweeg naar de kamer van gerechtsdeurwaarder te stappen, als dit onrechtmatige daad niet terug gedraaid wordt/

Ik ben pas tevreden, als het totale bedrag terug gestort is, en aan de kinderen van mevrouw van Windt is uitbetaald.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar GGN Mastering Credit over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door GGN Mastering Credit in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat GGN Mastering Credit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

GGN Mastering Credit

Heeft op 27 juni 2016 om 08:32 geantwoord

Geachte heer/ mevrouw,

Naar aanleiding van uw klacht op klacht.nl willen wij u aangeven dat wij het dossier in behandeling hebben. Onze juridische afdeling heeft reeds contact gehad met de advocaat van de werkgever. Hierin is de oplossing besproken.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u met ons kantoor contact opnemen tussen 08.30 u en 17.00 u.

GGN Mastering Credit

Alle klachten die gemeld zijn door ernesthuur