Klacht: beslag bedrijfsrekening

op 06 oktober 2011 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

groenewegen en partners legt zonder aankondiging beslag op bedrijfsrekening waardoor ik niets meer kan betalen en werkzaamheden moet stoppen en nu dus geen inkomsten meer heb

terug draaien en eerst contact zoeken alvorens bedrijfen ten gronde te richten en de inkomsten te derven

Bericht van Syncasso

6 jaren geleden - Er kan geen beslag gelegd worden zonder vonnis van de rechtbank. Alvorens er een vonnis is, wordt er gedagvaard. Na het vonnis, wordt dat vonnis betekend. Het kan dus niet zo zijn, dat een beslagmaatregel als een verrassing komt. Het is een maatregel die genomen wordt als op een andere manier geen oplossing gevonden wordt voor het betalingsprobleem. De oplossing om het beslag op te heffen, is het betalingsprobleem oplossen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Syncasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Syncasso

Heeft op 19 oktober 2011 om 14:56 geantwoord

Om beslag te kunnen leggen op een bankrekening, is een vonnis van de kantonrechter noodzakelijk. Om dat vonnis te krijgen, moet er eerst gedagvaard worden. Na het vonnis moet dat betekend worden aan partijen. Het kan dus niet zo zijn dat de beslagmaatregel als een totale verrassing is gekomen. Het is een middel om tot een oplossing te komen om gehoor te geven aan het vonnis en een oplossing te bieden voor het betalingsprobleem. Daarmee is is de vraag/oplossingsrichting ook meteen aangegeven. Het beslag wordt opgeheven als er een oplossing is voor het betalingsprobleem.

Alle klachten die gemeld zijn door Vermatec