Klacht: Beschikking enkel op aanmaning

op 29 mei 2016 over CJIB in de categorie Incassobureaus

De instantie CJIB. Allereerst dient te worden gezegd, dat ik al bijna 40 jaar op hetzelfde adres woon, waardoor misverstanden rond mijn woonadres zijn uit te sluiten. Toch blijkt het CJIB niet in staat, iedere voor mij bestemde bekeuring ook daadwerkelijk op dat adres te bezorgen, waardoor situaties zoals deze ontstaan. Het CJIB is wat dit punt aangaat ook nog een communicatief zeer beperkte instantie, zodat je het probleem daar noch telefonisch noch schriftelijk kunt aankaarten, want zij hebben gelijk en degenen die het probleem neerlegt is de overtreder en kan beter zijn mond houden en betalen. Want bij het CJIB worden geen fouten gemaakt. Toch is het zo, ook met dit schrijven, dat ik verantwoordelijk ben dat dit schrijven de rechtbank op tijd bereikt. Zo is volgens mij ook het CJIB ervoor verantwoordelijk, dat een bekeuring bij de bekeurde in de brievenbus terecht komt, waardoor deze in ieder geval in staat wordt gesteld, deze te voldoen. Maar nee, het CJIB, verhoogt liever een boete van 132 Euro naar 403 Euro plus deurwaarderskosten van nog eens bijna 95 Euro, dat is redelijker en passender voor de situatie. Was dit nu de eerste keer, dat dit gebeurt, maar nee, zolang ik mijn rijbewijs heb, ben ik zeker al drie keer met betrekking tot het CJIB met een dergelijke situatie geconfronteerd. Ik zit veel op de weg, waardoor de kans op een bekeuring er wel eens in zit, zeker bij onduidelijke verkeerssituaties. Als mij een bekeuring bereikt, wordt deze ook door mij betaald. Zelfs tegen een eerste verhoging, die ook weer door een incorrecte postbezorging is veroorzaakt en niet door laksheid of onwil mijnerzijds, teken ik al geen bezwaar meer aan, omdat het ten eerste opgrond van de logheid van een instantie als het CJIB geen nut heeft en ten tweede veel ergernis en werk met zich brengt. Die tijd besteed ik dan liever anders. Maar een situatie zoals deze vind ik buitenproportioneel en onacceptabel, vandaar mijn bezwaar. Door het CJIB op wordt ik op kosten gejaagd, vanwege hun onvermogen een schrijven in mijn brievenbus te (laten) bezorgen. En als dit dus bij dezelfde bekeuring twee keer gebeurd, eerste kennisgeving en herinnering, komt bij mij inmiddels het vermoeden op, dat de bekeuring het CJIB niet verlaat om een betere omzet te kunnen creëren. Zeker omdat het bij mij al herhaaldelijk is voorgekomen. Dat kan niet de manier zijn. Bovendien wordt mijn goede naam op deze manier onterecht besmeurd.

Dat bekeuringen zoals het zich betaamd juist worden bezorgd, dat wil zeggen zonder heffing van aanmaningen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CJIB over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CJIB in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CJIB een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CJIB

Heeft op 31 mei 2016 om 11:43 geantwoord

Beste mevrouw Saris,
U hebt op klacht.nl een bericht geplaatst met de titel “Beschikking enkel op aanmaning”. Graag nemen we hierover telefonisch contact met u op. U kunt ons telefoontje in principe binnen 5 werkdagen verwachten.
Webcare CJIB
www.cjib.nl
Twitter: @CJIBnl
Algemene informatie over de klachtenregeling van het CJIB vindt u op www.cjib.nl/klachtenregeling

Bericht van CJIB

7 maanden geleden - Aangegeven de zaak buiten behandeling te laten in verband met lopend verzet.

Alle klachten die gemeld zijn door Y.M. Saris