Klacht: beschadigde zending

op 18 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen week heb ik het tijdschrift Kunstschrift beschadigd met krassen ontvangen.
De redactie heeft vervolgens een nieuw exemplaar naar mij opgestuurd. Dat heb ik vandaag ontvangen met een nog lelijkere beschadiging. Of de postbode heeft het tijdschrift in zijn natte fietstas laten weken of een hond heeft erop zitten kluiven. Zie in de bijlage 2x een foto van de beschadigde tijdschriften.

Een bedrag van 10,95 euro overmaken zodat ik een exemplaar in de winkel kan kopen.
Een vergoeding aan de redactie van Kunstschrift voor postzegels, namelijk 2x een 2-zegel en 1x een 1-zegel.
Postbus 10859
1001 EW Amsterdam

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 juni 2016 om 08:47 geantwoord

Geachte mevrouw Muis,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Ik vind het bijzonder spijtig om te vernemen dat u tweemaal uw tijdschrift met schade heeft ontvangen. Allereerst mijn oprechte excuses voor deze gang van zaken.

Aan de hand van uw adresgegevens heb ik geconstateerd dat hierover reeds via social media een melding bij ons is gemaakt. De klacht is doorgegeven aan de leidinggevende van de afdeling bezorging. Hij of zij zal dit bespreken met de betrokken medewerkers en erop toezien dat de kwaliteit van de postbezorging op uw adres zal verbeteren. Briefpostzendingen zijn niet verzekerd tegen schade of vermissing. Tot mijn spijt kan ik u hierdoor in deze situatie geen vergoeding bieden voor de ontstane schade. Nogmaals mijn excuses voor alle overlast die u hiervan heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Heeft op 19 juni 2016 om 20:59 geantwoord

Dit is echt een neo-liberaliaans van het kastje naar de muur sturen en vice versa. Volgens Artikel 658a (BW) is de werkgever aansprakelijk voor schade die werknemers veroorzaken tijdens het werk, tenzij de werkgever kan bewijzen dat u de schade met opzet of door 'bewust roekeloos handelen' is veroorzaakt. Dus u bent dus aansprakelijk voor deze schade. Door uw bewering dat deze brief of wat dan ook niet verzekerd is probeert u alleen onder uw verantwoordelijkheid onderuit te komen. Ik bevel u dan ook in naam van de koning om onmiddellijk bovengenoemde bedragen over te maken. Want het zou toch echt flauw zijn om voor 10,95 en drie postzegels een rechtszaak te moeten beginnen?

Alle klachten die gemeld zijn door annemariemuis
x