Klacht: Beschadigde tafel gekocht

op 21 juli 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Bij het thuiskomen bleek de tafel die ik zojuist had gekocht bij ikea delft ernstig beschadigd te zijn. Niet alleen de afmetingen klopte niet, maar er leek ook een stuk te zijn afgezaagd en had zowel schade aan de boven als aan de onderkant. Bij het retourneren in delft werd ik ervan beschuldigd het zelf te hebben gedaan en dat ik beter had moeten kijken naar de verpakking omdat er een kleinere tafel inzat. Ze boden geen oplossing enkel dat ik gewoon een nieuwe kon kopen omdat ze op voorraad waren. Ik ben zeer onvriendelijk te woord gestaan door de active manager Christopher Unverhau en door zijn manager Joyceline (die haar achternaam niet wilde geven). Ook de controleur van de retouren lukte het niet om ons vriendelijk te woord te staan. Ik vind het schandalig dat ik zo ben behandeld en ervan wordt beschuldigd de tafel zelf te hebben vernield.

Dit zou gewoonweg opgelost zijn als ik een juist en onbeschadigd tafelblad krijg waar ik ook voor heb betaald. Ook excuses van de medewerkers zou gepast zijn.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 22 juli 2016 om 11:51 geantwoord

Hej Marilla, bedankt voor je bericht. We begrijpen dat dit een vervelende ervaring geweest is. We hebben zojuist contact gehad met onze collega's van IKEA Delft. Zij geven aan dat ze zoals aangegeven graag een melding voor je willen maken om dit uit te zoeken. Je kan hiervoor met de tafel en de bon naar de klantenservice van IKEA Delft gaan. Als je daar de tafel en je gegevens achterlaat, dan zullen zij uitzoeken wat er precies met de tafel gebeurd is.

Onze collega’s zorgen dan voor de verdere afhandeling. We zullen de melding op klacht.nl sluiten. Het feit dat we deze klacht op klacht.nl op 'opgelost' zullen zetten, betekent uiteraard niet dat IKEA niet meer met je melding aan de slag zal gaan, maar dat wij je via dit forum helaas niet direct kunnen helpen.
Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

IKEA Nederland

Heeft op 23 juli 2016 om 13:05 geantwoord

Dit is in mijn ogen geen oplossing. Ook is er reeds contact geweest met de klantenservice en werd verteld dat ik mijn geld niet terug krijg en geen nieuw tafel blad ontvang. Er is aangegeven dat de medewerkers van delft verantwoordelijk zijn voor hun eigen retouren en zij het zelf moeten afhandelen. Echter weigeren zij naar een oplossing te zoeken. Ik kan niet begrijpen dat zo'n groot bedrijf als ikea zo'n slechte klantenservice kan bieden. Het enige dat ik vraag is of ik de tafel kan ontvangen waar ik voor heb betaald.

Alle klachten die gemeld zijn door Marilla Van der burg