Klacht: beschadigde post

op 10 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Van mijn verhuurde woning zijn de sleutels door een huurder teruggestuurd. Bij aankomst bleek de enveloppe te zijn geopend en ook de inhoud te zijn geopend. De sleutels worden in een afzonderlijk verzendzakje in de enveloppe gedaan om te voorkomen dat men direct voelt wat er in de enveloppe zit.
De brief is op de post gedaan in Weert ( 6006AC86) en gestuurd naar Waddinxveen (2741 LA 104C)
De verzender heeft aangegeven de sleutels correct in de brievenbus te hebben gedaan.’
Gedurende het traject is de post alleen in handen van uw personeel en moet dus een van uw medewerkers de sleutels eruit hebben gehaald. Gelukkig zijn de sleutels van een vakantiehuis in het buitenland, maar de dief loopt nu met sleutels en twee adressen. Een heel vervelend gevoel.
Directe schade is er niet, een sleutel kost vrijwel niets. maar het feit dat medewerkers van uw bedrijf post openmaken en inhoud laten verdwijnen is onacceptabel.
Dat dit gebeurt was mij al langer duidelijk. Voor ons woonhuis staat een brievenbus en ik heb zelf gezien dat de bus wordt geleegd en er nog een tweede persoon in de auto zat. Daar werd de post aan gegeven en die bekeek alles wat er uit de bus gehaald was.
het is overigens de tweede keer dat mij dit overkomt. Dit soort diefstal moet dus landelijk heel groot zijn met als gevolg vele woninginbraken.

Als er aandacht aan dit soort diefstal wordt besteed.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 10 juli 2017 om 15:35 geantwoord

Geachte heer Borsboom,

Het spijt mij heel erg om te vernemen dat de envelop die naar u is verzonden beschadigd is geraakt en dat de inhoud hieruit ontbreekt. Hiervoor bied ik u mijn excuses aan.

Vermoedelijk is de schade ontstaan in het sorteerproces. Wanneer er scherpe of losse objecten in een envelop worden verzonden kan de inhoud gaan schuiven en door de hoge snelheid van de sorteermachine uit de envelop raken. Maar exact kan ik het nooit nagaan omdat briefpost niet te traceren is. Wel heb ik hier een melding van gemaakt om dit in de gaten te houden. U zult hier echter geen bericht meer over ontvangen.

Als de afzender het nummer en het merk van de sleutels weet dan kan de afzender contact met ons opnemen om een navraag formulier op te vragen om te kunnen onderzoeken of de sleutels bij ons zijn gevonden.

Heeft op 10 juli 2017 om 16:01 geantwoord

Het antwoord is onzin. De sleutels zaten in een beschermenvelop. Die is met iets scherps volledig opengesneden . U loopt om het probleem heen. Medewerkers van de post openen enveloppen en nemen sleutels mee. Vervolgens gaan die met de bijbehorende adressen in het criminele circuit. Het is nu wachten op een inbraak . Onderken het probleem en werk daar aan. Het probleem is algemeen bekend en heel om vangrijk. Onbegrijpelijk naïef om het op een fout bij sorteren te schuiven.

Reactie van de melder van de klacht ljb6849

1 maand geleden - Ik weet niet of mijn eerste reactie is doorgekomen. De reactie van u klopt niet en u heeft mijn klacht niet goed gelezen of negeert gewoon waar het om gaat. De sleutels waren verstuurd in een beschermenvelop in de normale envelop. Kan dus niets mee gebeuren bij het sorteren. De beschermenvelop was over de volle breedte opengesneden met een scherp voorwerp, dat is opzet. Van de gewone envelop was de plakstrip losgemaakt en weer dichtgeplakt. Wat ik heb willen aangeven, dit is voor mij de tweede keer binnen een jaar, is dat er kennelijk medewerkers zijn die dit doen. Net als bij het onderscheppen van facturen en die doorsturen met een ander banknummer. De medewerkers verzamelen zo sleutels met twee adressen, de verzender en de ontvanger. Vervolgens kunnen die rekenen op een inbraak. Dit is een ernstig probleem en dat poetst u weg met uw antwoord. Er zijn kennelijk medewerkers met een criminele achtergrond, dan wel met contacten in het criminele circuit. Ik had ook aangegeven het zelf te hebben vastgesteld. Bij tijd en wijle wordt de post uit de brievenbus die voor ons pand staat opgehaald door twee medewerkers. Dan zie ik dat die post niet achter in de wagen verdwijnt, maar door de bijrijder stuk voor stuk wordt bekeken. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn en kan wel met het door mij gesignaleerde probleem te maken hebben. De sleutels zijn van een vakantiehuis in het buitenland, dus veel hebben zij er niet aan. er is ook geen schade, ik wil alleen dat de klacht serieus genomen wordt en dat er wat gebeurt. U weet de beide adressen, dus kunt u zien wie de bus ergens in Limburg geleegd heeft. Daar moet het gebeurd zijn en niet door degene die bij ons de post verzorgt. Ik overweeg ook aangifte te doen bij de politie, ik vind dit zo minderwaardig en uw reactie maakt het alleen maar erger.

Alle klachten die gemeld zijn door ljb6849