Klacht: Beschadigde kokers en inhoud

armalcamin op 02 juli 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds eind mei 2020 verstuur ik historische stadsplattegronden naar klanten toe. Zij betalen daarvoor 39 euro (ex. verzendkosten). Van de 150 kaarten die ik heb verstuurd heb ik 11 meldingen van mijn klanten gekregen dat de koker en poster waren beschadigd.
Het is niet te begrijpen en te accepteren dat PostNL zo onzorgvuldig met pakketten omgaan.
Ik heb mijn 11 klanten weer een nieuwe psoter verstuurd, maar dat betekent wel een flink verlies van 390 euro.
Omdat de pakketten niet verzekerd zijn kan ik nergens verhaal halen.

Betere zorg voor de pakketten
Een schadevergoeding.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op de bezorging van uw pakketten niet goed verloopt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. U geeft aan dat een deel van uw zendingen beschadigd is aangekomen. Indien het gaat om onverzekerde zendingen kan ik u tot mijn spijt geen vergoeding bieden. Wel wil ik graag een klacht registreren over de gang van zaken. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - Wat zijn de Track en Trace-codes van de zendingen? - Hoe zien de ontstane beschadigingen eruit? Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht armalcamin

2 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Hieronder een lijst van tracktrace codes van de verzendingen die beschadigd afgeleverd werden. De schade bestaat in alle gevallen alsof de koker ergens tussen is gekomen of erop gestaan heeft. De doppen ontbreken bij veel kokers en zijn dan met tape dichtgezet. In de koker zit een poster met een historische stadsplattegrond. Van 1 klant vernam ik dat toen de poster er uit werd gehaald, deze helemaal verkreukeld was alsof hij er al uit was gehaald. Ik begrijp dat ik geen vergoeding krijg omdat ze niet verzekerd zijn. Maar ik vind het wel stuitend dat er zoveel beschadigingen tijdens de bezorging ontstaan. Ik heb nu 10 gevallen en dat betekent voor mij toch een onvoorziene schade van ruim 400 euro (marktwaarde). Voor een kleine ondernemer een grote som geld. 3SOPKA9789406 mw. Eissing 3SOPKA1798285 mw. Scholten 3SOPKA7601302 dhr. Horbach 3SOPKA1494211 dhr. Zwier 3SOPKA8287750 dhr. Mackay 3SOPKA4225898 dhr. Hoffman 3SOPKA4942972 dhr. De Haan (koker zat vastgeplakt aan andere koker) 3SOPKA4837500 dhr De Maaijer 3SOPKA3140628 dhr. Wams 3SOPKA4851982 mw. Weldring Met vriendelijke groet, Marcus Laman

Heeft op 02 juli 2020 om 12:48 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Wat ontzettend zonde dat al deze zendingen beschadigd zijn aangekomen bij de ontvangers. Hierbij informeer ik u over de verdere afhandeling van uw klacht.

We nemen geen extra maatregelen voor het vervoeren van kwetsbare voorwerpen. Daarnaast is ons sorteerproces grotendeels geautomatiseerd, hierdoor worden attentielabels zoals ‘breekbaar’ niet herkend. Ook worden pakketten op elkaar gestapeld. Hier kun u meer informatie vinden; https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/hoe-verstuur-ik-een-pakket/pakket-adresseren-en-verpakken/?searchResultposition1

Ik heb uw klacht intern gerapporteerd, maar ik ben bang dat aangezien dit met meerdere zendingen is voorgevallen dit bij toekomstige zendingen ook kan gebeuren. U zal hier geen verdere reactie over ontvangen. Wat u ook nog kunt proberen is om contact op te nemen met PostNL Zakelijk die hebben vaak meer ervaring met bedrijven of kleine ondernemers die speciale en kwetsbare producen willen versturen. Deze contact informatie kunt u hier vinden; https://www.postnl.nl/klantenservice/zakelijk/

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door armalcamin