Klacht: Beschadigde iPhone 6

Op 18 juli heb ik een abonnement bij UnitedConsumers afgesloten i.c.m. een refurbished iPhone 6. Op 27 juli (6 dagen later als beloofde uiterlijke leverdatum) werd het toestel geleverd. De telefoon bevatte echter ernstige val- en stootschade en ook was het geluid niet goed wanneer er werd gebeld. Ik heb hierover direct contact opgenomen en er werd mij meteen geadviseerd van de koop af te zien. Dit vond ik zelf erg vreemd aangezien ik gewoon een passende oplossing wilde. Er werd mij vervolgens een e-mail gestuurd met de betekenis van refurbished, ik denk dat zij deze zelf even goed moeten doorlezen. Na beloofd te hebben navraag te doen en mij een e-mail te sturen (voor de derde keer) en dit wederom niet was gebeurd heb ik een mail gestuurd om het abonnement de annuleren. Hier werd echter wel meteen op gereageerd en ik kreeg de verzendinstructies toegezonden. Hierin staat dat ik het pakket aangetekend en verzekerd moet verzenden, dit klinkt als logisch. Echter staat vervolgens dat ik zélf voor de kosten mag opdraaien! Hier ben ik het echter niet mee eens en ik vind dat juist UnitedConsumers met een tegemoetkoming voor alle moeite/tijd mag komen. Minimaal de verzendkosten.

Ik ben tevreden wanneer de verzendkosten gewoon door UnitedConsumers worden vergoed, aangezien zij een defect product leveren en erg onvriendelijk zijn.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UnitedConsumers over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UnitedConsumers in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UnitedConsumers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UnitedConsumers

Heeft op 31 juli 2017 om 15:05 geantwoord

Geachte mevrouw,

Allereerst dank voor het kenbaar maken van uw klacht via Klacht.nl.

Wij begrijpen dat de situatie met betrekking tot uw refurbished toestel vervelend voor u is.
Wij komen u graag tegemoet door de verzendkosten aan u te vergoeden.

Graag hebben wij via e-mail of telefonisch contact met u, om met u te bespreken hoe deze vergoeding zal plaatsvinden.

Apart van dit bericht zullen wij u ook per e-mail benaderen vandaag.

Monique van den Broek
Manager Service Teams UnitedConsumers