Klacht: beschadigde brievenbuspost track en trace

op 01 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

We hebben twee games in bubbelfolie verpakt en daarna in bubbelenvelop verstuurd (dubbelop verpakt dus) met track en trace.
De ontvanger nam daarna contact met ons op:
Aan de envelop was niets te zien, bezorging was vlot gegaan.
Maar de inhoud bleek voor n deel verbrijzeld te zijn, de randen van t doosje>> er moet iemand op de envelop gestaan hebben ofzo.
T zal best per ongeluk zijn geweest, maar zowel verzender als ontvanger, in dit geval twee jonge jongens, waren er boos en verdrietig van.

Een online melding bij PostNl is gedaan. Antwoord krijg ik niet, tenzij ik er over bel, staat op de site. Maar hoewel wijzelf in de regel weinig te klagen hebben over PostNl, mag dit toch wel hier genoemd worden.
Verzekerd versturen is bij sommige producten overdreven, omdat de waarde bijv. geen 100 euro of daarboven is. Maar ik betaal evengoed voor bezorging op fatsoenlijke wijze zonder beschadigingen.
En ik begreep al, dat ook verzekerd versturen niet altijd leid tot event. vergoeding, aantonen dat je iets heel verzonden hebt is lastig-> evenals aantonen dat de ontvanger t niet liet vallen bij openen.

Erkenning van PostNl dat er dingen fout gaan soms en aandacht voor bezorging zonder schade. Daar betalen mensen voor.
Een schadevergoeding ook zonder verzekerservice zou soms echt wel op zijn plaats zijn.
Ik begrijp dat hier flink misbruik van gemaakt kan/zal worden, maar dat is in elk geval in dit geval niet aan de orde.
Er zijn bij ons foto's van voor en na verzending van t product, mocht PostNl daar waarde aan hechten....

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 01 augustus 2017 om 16:09 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Akman,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat de door jullie verstuurde videospelletjes beschadigd zijn aangekomen. Ik begrijp dat dit voor zowel de verzender als de ontvanger erg vervelend is. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Omdat het pakket zonder verzekering is verstuurd, is er vanuit PostNL geen mogelijkheid op schadevergoeding. Wel mag u er van uitgaan dat uw klacht met de bezorger besproken zal worden, zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden.

Heeft op 02 augustus 2017 om 12:32 geantwoord

Beste postNL,

Bedankt voor uw antwoord.

Ik vind dit eigenlijk een ongeïnteresseerde reactie, want ik heet geen Akman. En de geadresseerde ook niet.
Bedankt dat u de bezorger hierop gaat aanspreken, want dit kan natuurlijk niet.

Mvg

Alle klachten die gemeld zijn door Mario-G