Klacht: Beschadigd pakket ontvangen

op 09 maart 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De bezorger kwam zaterdag (6 dagen geleden) mijn bestelde product afleveren, deze had ik gekocht van marktplaats, verzekerd verzonden. Bezorger kwam het brengen en wou gelijk weer weggaan, ik zei nog tegen de bezorger ‘moet ik geen handtekening zetten!’ ‘Nee is goed zo!’ Dus ik dacht huh? Maar ok het zal wel. Ik heb het pakket uitgepakt en Jawel, kapot.. Stukken glas door de doos, hele hoek eruit. Ok, eerst de verkoper een bericht sturen met de mededeling dat ik het ontvangen heb en dat het beschadigd is, ondertussen POST NL proberen te bereiken, na 3 kwartier te hebben gewacht op POST NL kreeg ik iemand aan de lijn. ‘Ja vervelend voor u mevrouw, maar de verkoper moet een melding maken bij ons’ hm ok.. De verkoper had inmiddels weer terug gereageerd, dus ik vraag of de verkoper een melding wil maken over het beschadigde pakket. Nou, nu komt het…. ‘dat was niet mijn probleem, jij bent de eigenaar nu dus jij moet een melding maken, als er een bedrag word uitgekeerd (schade vergoeding) Krijg jij die op je rekening en niet wij!!!!!! Veel succes’ omygod, ze flipte hem de pan uit. Ik stuur netjes een bericht terug dat ik de v rkoper niets kwalijk neem en dat ik het kreeg te horen van postnl. Geen reactie meer gehad. Ok fijn, probeer postnl weer te bellen. Weer een halfuur later, ze nemen op, ik leg het verhaal weer uit met de reactie van de verkoper en dat ze geen melding gaat maken. Klinklare onzin zegt meneer van postnl, zij moet het melden en ook zij krijgt het bedrag teruggestort. Maar er moet eerst een onderzoek worden gestart. Ik bedank meneer voor zijn duidelijke uitleg en ik probeer weer in contact te komen met de verkoper, na 5 berichtjes geen reactie en heeft zij mij inmiddels geblokkeerd. MOOI! boos natuurlijk, dag 3.. Postnl boos opgebeld, weer het verhaal uitgelegd en dat ik er klaar mee ben! Ik als koper heb geen poot om op te staan, hartstikke mooi dat verzekerd verzenden, maar je hebt er niets aan. Post no kan mij niet verder helpen, terwijl ik lees dat zij VERPLICHT zijn om mij verder te helpen. Morgen is het 7 dagen geleden, en ik heb nog geen bericht gekregen. Ik kan fluiten naar een schade vergoeding en zit met een kapot product. Waarschijnlijk heeft de verkoper mij opgelicht, omdat ze daarom geen melding ervan wil maken. Ik ben even radeloos en geen idee wat ik kan doen, het gaat trouwens niet over een paar tientjes..

Wanneer er een oplossing hiervoor komt!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 09 maart 2020 om 13:51 geantwoord

Geachte heermevrouw,

Ik snap inderdaad dat u hier graag een oplossing voor wilt hebben. Helaas kan ik u hier inderdaad weinig mee helpen. De afzender is namelijk met ons de verzendvoorwaarden aan gegaan en is daarom onze opdrachtgever. U bent in dit geval de opdrachtgever van de afzender. De afzender is daarom in dit geval de enige die een claim in kan dienen voor de schadevergoeding.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door K9