Klacht: beschadigd en gestolen

op 08 april 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 27 maart zijn er 13 brieven op de post gegaan met een sleutelhanger als inhoud. Een aantal zijn zaterdag 283 toegekomen en een aantal woensdag 14. Hiervan zijn er 7 waarvan het artikel beschadigd was. De laatste is 2 april toegekomen. Deze enveloppe kwam toe met een gat erin, de sleutelhanger was tevens verdwenen terwijl het plastic hoesje waar het inzat, wel nog in de enveloppe zat (leeg weliswaar). Van alles hebben wij foto’s ter beschikking.
Er zijn ook een aantal brieven per post in België verstuurd, hiervan is alles netjes toegekomen zonder klachten.

Ik maak deze sleutelhangers zonder dat ik er iets aan overhoud, maar op deze manier kost het mij juist wel geld aangezien ik veel bestellingen nu dubbel moet opsturen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Hopelijk komen jullie met een passende oplossing, en gebeurt dit niet opnieuw.

Met vriendelijke groeten,

Wendy de Clercq
[email protected]

Gewenste Oplossing:

Hopelijk komen jullie met een passende oplossing, en komen de pakketjes in de toekomst onbeschadigd aan bij de ontvanger.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van de sleutelhangers die u onlangs heeft verzonden. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Mijn excuses voor het feit dat er meerdere sleutelhangers beschadigd zijn aangekomen en dat er ook een exemplaar uit de envelop is geraakt. Ik kan me voorstellen dat dit voor zowel u als de ontvangers niet prettig is. Omdat er van briefpost geen administratie wordt bijgehouden heb ik niet de mogelijkheid om een onderzoek in te laten stellen. Vermoedelijk is de schade ontstaan tijdens het automatische sorteerproces. Ook zijn dit soort zendingen niet verzekerd bij schade of verlies. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u hierbij zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag nog de volgende informatie:- Hoe heeft u deze sleutelhangers precies verpakt? Heeft u ze enkel in dit plastic hoesje in een papieren envelop gedaan? Of heeft u ook gebruik gemaakt van een luchtkussen envelop?- Wat is het adres van de ontvanger waarbij de inhoud uit de envelop is geraakt? Zat er een excuuskaart bij de zending?Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Ik zie overigens dat u uw e-mail adres openbaar op deze site heeft geplaatst. Wellicht is het verstandig om dit te verwijderen.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Wendy de Clercq

7 maanden geleden - Geachte,De sleutelhangers werden inderdaad in een plastic hoesje in de enveloppe verzonden. Geen luchtkussen of dergelijke. Er zat geen excuuskaart bij de verloren sleutelhanger. Het adres hiervan is Valkooglaan 16, 1705 AP Heerhugowaard op naam van Adriana Bogaart.In België zijn er ook 5 op de post gegaan waarvan geen enkele beschadigd was, ondanks ze op dezelfde manier zijn verzonden. In Nederland zijn er 8 van de 13 beschadigd. In het verleden nooit problemen gehad en altijd heel tevreden geweest over de service van postNL.Indien u nog meer informatie nodig heeft, hoor ik het graag.Met vriendelijke groeten,Wendy de Clercq

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 08 april 2020 om 15:16 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw,

Allereerst mijn excuses dat de inhoud van uw post is beschadigd. Als wij beschadigde post aantreffen, dan voegen we een brief met onze excuses toe aan uw postzending. In uw geval is dit per ongeluk niet gebeurd, ook bied ik hiervoor mijn excuses aan.

De kwaliteit van uw postbezorging staat bij ons voorop. Daarom wil ik u graag bedanken voor uw melding, hierdoor zijn wij in staat om onze dienstverlening voortdurend te verbeteren

Wij zullen uw klacht bespreken met de betrokken postbezorger om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. U ontvangt verder geen terugkoppeling over uw klacht.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Heeft op 09 april 2020 om 16:46 geantwoord

heb wel exusses ontvangen, waarvoor dank.
Dit is echter geen oplossing, ik heb nog steeds extra kosten gemaakt.

Alle klachten die gemeld zijn door Wendy de Clercq