Klacht: Berzorging pakketje uitgesteld tot sint juttemis

op 13 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag precies een week geleden heb ik iets besteld bij Spartoo.nl. De levertijd van mijn bestelling zou 5 werkdagen zijn, zodat het tussen 27 en 29 november bezorgd zou worden. Inderdaad kreeg ik afgelopen zondag een mail dat het was verzonden en door PostNL bezorgd zou worden. Maandag de 27e kreeg ik een mail van PostNL met een track&trace-nummer en het voorstel dat het die dinsdag bezorgd zou worden. Omdat ik dan werk, heb ik het uitgesteld naar de woensdag. Hiervan kreeg ik keurig een bevestiging en een nieuw track&trace-nummer. Inmiddels zit ik de hele dag al te wachten en heb ik zojuist een mail ontvangen dat mijn bestelling vandaag niet komt. Wanneer dan wel is niet helemaal duidelijk, het zou vermoedelijk morgen worden, maar helemaal zeker is het niet. Nou is de grap dat ik morgen weer moet werken en de enige die er morgen wel is, is mijn echtgenoot die dan zijn eigen verjaardagscadeau mag aanpakken van de bezorger! Ik kan namelijk nu niet een ander bezorgmoment of afhaalpunt opgeven en heb ook absoluut geen vertrouwen meer in PostNL. Wat ik nog het meest irritant vind is dat het niet mogelijk is om zelf contact met ze op te nemen: op de site word je alleen verwezen naar de FAQs, maar ik had graag zelf mijn klacht willen formuleren bij ze. Wel heb ik Spartoo gemaild, maar nog geen antwoord gekregen. Bovendien zijn zij in dit geval niet degenen die in gebreke blijven. Er staat trouwens op de site van PostNL dat er erg veel online besteld is en het dus langer kan duren dan gebruikelijk, maar ik vind dat ik daar als consument geen boodschap aan heb, zeker niet gezien het feit dat ze mijn pakketje eigenlijk gisteren al hadden willen bezorgen!

Als ik morgenochtend mijn man kan feliciteren met zijn verjaardag en daarbij zijn cadeau kan overhandigen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 20 december 2017 om 11:16 geantwoord

Geachte mevrouw Broekhuis,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket verwacht, maar deze door onbekende redenen is uitgesteld. Ik kan me voorstellen dat u hierover contact met ons zoekt.

Helaas zie ik in uw bericht geen 3S-code om de zending te traceren. Omdat uw klacht al een tijdje geleden is neem ik aan dat u ondertussen antwoord heeft gekregen van de afzender.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door Louisa B