Klacht: Berzorger wou niet naar voordeur komen in flat

op 15 februari 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Bij een andere klacht las ik het volgende stukje in de ‘oplossing’:

Bij levering aan een appartementencomplex is het helaas inderdaad vaak een ‘grijs gebied’. De bezorger moet het pakket namelijk ‘over de drempel’ bezorgen. Bij sommige afgesloten flats kan dit ook gezien worden als beneden bij de ingang van het trappenhuis, waar zich dan meestal ook de brievenbussen bevinden. Wij vragen echter van onze bezorgers om pakketten gewoon boven persoonlijk aan de ontvanger te overhandigen, tenzij u in overeenstemming met de bezorger bereidt bent om vrijwillig zelf naar beneden te komen.

Bij mij is vandaag dus het geval geweest dat, toen werd aangebeld, ik wou dat de bezorger naar boven kwam om het pakketje af te geven. Ik woon 10 hoog, maar heb gewoon een lift, dus zou dat geen probleem moeten zijn. De bezorger wou echter niet meewerken en na het twee keer te hebben gevraagd stond ze erop niet naar boven te komen, en hoogstens het pakket bij de lift te leggen. Ik zei dat ik dacht dat de bezorger (als de klant het wil) naar de voordeur moét komen, maar de bezorger zei dat dat niet het geval was. Ik vond dit onbegrijpelijk maar had geen keus om maar naar beneden te komen. Ze zei dat ik de eerste was die er over begon en dat ze bij sommige flats met trappen echt niet omhoog gaat. Dit zijn echter beide drogredenen en hebben niets met mijn situatie te maken. Wat als ik niet goed ter been was? Ik ben NIET vrijwillig naar beneden gekomen, ik dacht dat het moest omdat de bezorger dat zei…

Dat de bezorger erop wordt aangesproken omdat ze blijkbaar de regels niet goed kent, of tegen me heeft gelogen. Ook ben ik tevreden als de volgende keer dat ik vraag om naar boven naar komen dat daadwerkelijk wordt gedaan.

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 februari 2018 om 14:13 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Wat vervelend om te horen dat u deze ervaring heeft gehad. In ons consumenten netwerk hoort de chauffeur gewoon tot aan u voordeur te komen ook al woont u op 10 hoog. Wanneer er een lift is, is dit geen probleem. Ik ga hier dan ook melding van maken om herhaling te voorkomen. Excuses voor het ontstane ongemak.

Vriendelijke groet,

Sanne
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Dondy