Klacht: berzorger

op 06 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Als er een pakketje gebracht wordt aan de deur. Wordt er eerst 3 keer achter elkaar gebeld daarna heel hard geklopt op de deur. Dit heel snel achter elkaar. Ik ben vaak boven dus moet de trap af om de deur open te doen. Ik hoor de bel loop gelijk naar beneden en dan staat hij al bij de buren om mijn pakketje af te geven.

ik snap dat het druk is en dat ze weinig tijd hebben om van a naar b te komen. Maar hoe snel zij denken dat je aan de deur staat is niet te beschrijven.

Ik ben tevreden als er normaal gewacht kan worden en ik niet heel snel naar mijn deur hoef te rennen, zodat ik dan niet bang hoef te zijn dat m'n pakketje bij de buren wordt bezorgd, terwijl dit niet nodig had geweest.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 06 oktober 2017 om 12:33 geantwoord

Geachte mevrouw De Weger,

Uit uw bericht begrijp ik dat u de bezorger hoort aanbellen en op de deur kloppen, maar niet lang genoeg wacht, waardoor uw pakket bij de buren wordt aangeboden. Ik kan me voorstellen dat u dit niet prettig vindt en ik wil u mijn excuses aanbieden voor het ongemak.

Onze bezorgers wachten gemiddeld zo'n 10-20 seconden aan de deur voordat hij bezorger verder gaat. De bezorger kan niet langer wachten, omdat hij meer pakketten dient te bezorgen. Als hij te lang wacht, is de kans groot dat hij er niet aan toe komt om alle pakketten die dag te bezorgen en hier zouden andere geadresseerden de dupe van worden.

Ik kan me voorstellen dat u zich ietwat opgejaagd voelt wanneer de bezorger meerdere keren kenbaar maakt dat hij aan de deur staat. Echter is het ook niet prettig wanneer de bezorger één keer aanbelt en u dit bijvoorbeeld niet hoort, omdat u boven bent. Hier worden vaak klachten over ingediend, terwijl de bezorger wel langs is geweest. Het is daarom moeilijk om een gulden middenweg te vinden. Het klinkt alsof de bezorger zijn best doet om het pakket bij u af te leveren en om die reden kan ik geen klacht voor u indienen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door xlizannex