Klacht: Waardeloze klantenservice

op 17 maart 2019 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Ik heb onlangs een Xiaomi MI9 besteld bij Belsimpel.nl. De telefoon werd vlot en goed geleverd. Na het openen en het testen van de telefoon bleek hij niet (goed) draadloos op te laden op mijn huidige (3 verschillende) laders. Jammer dacht ik, maar niets aan de hand. Ik ga op zoek naar een geschikte draadloze lader op Belsimpel.nl. Snel één gevonden welke aanbevolen werd voor mijn specifieke telefoon. Na de volgende dag de lader in huist te hebben blijkt de telefoon ook hierop niet goed te werken. Ik heb er een filmpje van gemaakt en deze gemaild naar Belsimpel. Reactie bleef echter uit. Na 5 dagen! en 2 reminders eindelijk een telefoontje van Belsimpel. Telefonische aantal stappen doorlopen en besloten de (ongebruikte) telefoon om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Meteen opgestuurd en de volgende dag een mailtje met 1 zin, uw telefoon blijkt naar behoren te werken. Als ik vragen had moest ik regeren op de mail. Dit heb ik gedaan. Ik wilde uiteraard weten welke test gedaan is, en met welke oplader dit gedaan is. Dag later lag er ineens een pakketje in de tuin, zonder aankondiging dat de telefoon retour zou komen is deze direct weer terug gestuurd. Daar lag hij dan…in de tuin in de regen! Nergens voor getekend, niets!
Inmiddels geïrriteerd, belsimpel gebeld om uitleg te vragen. Telefonische deze firma bereiken is echter onmogelijk gebleken. Ik heb telkens wachttijden van meer dan 30 minuten gehad en nooit iemand gesproken. Dan maar weer een mail. Deze keer wat scherper en jawel een telefoontje van belsimpel. De (overigs vriendelijke) medewerker gaf aan eea na te vragen en terug te koppelen aan mij. Ik zou uiterlijk de volgende dag iets horen. Uiteraard wederom niets vernomen na dit telefoontje. Al met al, prima als alles goed gaat, maar zodra het mis gaat dan is de Belsimpel methode één grote drama en kan je het zelf uitzoeken. Ik heb mijn telefoon nu 2,5 weken in huis, heb hem nog steeds niet in gebruik kunnen of durven nemen omdat de mogelijkheid er is dat de telefoon niet in orde is. Er is nog steeds geen oplossing voor mijn probleem. Ook staan de aangeboden laders nog steeds op de site als geschikt voor de MI9.

Dat er een fatsoenlijke oplossing komt en gewoon een fatsoenlijk antwoord op mijn vragen! Ik mag toch verwachten dat een telefoon doet wat hij zou moeten doen en dat de verkopende partij mij juist informeert en met mij communiceert!?
Oplossing: juiste lader aanleveren welke het probleem oplost of telefoonlader retouro of omruilen voor nieuwe en of geld terug mocht de lader het probleem niet zijn!

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over belsimpel.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dme