Klacht: Belcentrale licht nog steeds op met gratis telefoons – een juridische dwaling

op 10 oktober 2017 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Wij waren al enige tijd abonnee toen in 2016 Belcentrale ons gratis telefoons aanbood. Omdat wij ons oriënteerden op het geheel overschakelen naar mobiel was het van belang dat deze overschakeling er niet toe zou leiden dat onze huidige opzegtermijn zou worden ingekort. Omdat dit niet duidelijk werd in de mails van Belcentrale hebben wij een aantal maal telefonisch contact opgenomen. Men verzekerde ons dat er – behalve de installatie van de telefoons – verder niets zou veranderen.
In het vertrouwen van wat ons telefonisch was beloofd, werden begin november 2016 de telefoons geïnstalleerd.

In april 2017 wilden wij het abonnement opzeggen. Toen bleek dat wij vastzaten aan een 2-jarig contract. Dat had Belcentrale ons niet verteld. Ook de monteur die alles installeerde niet. Opzeggen kon als we als boete het volledige bedrag van het 2-jarige abonnement zouden voldoen. Dat was voor ons geen oplossing.

Wij voelen ons – net als KarinPeltjes – opgelicht door Belcentrale. Wij zijn een nieuw contract ingesjoemeld. Als je niet aan je klant duidelijk verteld dat hij een nieuw contract aangaat met nieuwe verplichtingen dan heet dat oplichting. Of sterker nog: dan is dat een juridische dwaling en dus strafbaar (BW 228 – http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/228.html).

Deze handelswijze is niet meer van deze tijd.

Kostenloos en zonder boete ons abonnement in overleg zo snel mogelijk beëindigen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 10 oktober 2017 om 14:38 geantwoord

Geachte heer Meijer,

Zojuist hebben wij elkaar gesproken.
Wij betreueren de situatie ten zeerste en ik vind het jammer dat deze kwestie zo is geëscaleerd.
Zoals besproken mag het contract, per direct worden ontbonden, de looptijd is aangepast naar onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand.

Mocht u uw 5 nummers voorlopig willen behouden, voor een doorschakeling naar uw mobiele nummer, verneem ik dit graag.
Voorlopig loopt uw abonnement door, tot nader bericht van u over een opzegging van de nummers of een doorschakeling.

Ik hoop van harte dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is opgelost en verneem dit graag van u. Wilt u de oplossing beoordelen?

Vriendelijke groet,
Team Belcentrale

Alle klachten die gemeld zijn door ChrisThatsMe