Klacht: Belachelijk hoge incassokosten!

op 13 oktober 2016 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

Beste lezer,

Ik ben met stomheid geslagen over de belachelijk hoge incassokosten die VF rekent.
Natuurlijk is het mijn eigen schuld dat er een achterstallige betaling op mijn naam staat, dit besef en erken ik voordat ik begin met klagen.

De openstaande rekening betreft een bedrag van €22,31 die ik nog verschuldigd was aan Waternet Amsterdam.
Zij hebben met goed recht VF ingeschakeld om dit bedrag te innen.
Echter gooit VF er tot mijn grote verbazing en zonder pardon een bedrag van €40 bovenop!!!
Dus een rekening van € 22,31 is nu incl rente van € 0,12 totaal € 62,43 geworden!
Dit kan toch nooit de bedoeling zijn?

Nogmaals ik begrijp dat er sancties zijn met dit is mensen onnodig op kosten jagen in deze toch al moeilijke tijden.

Ik zou tevreden zijn met passende incassokosten op een bedrag van € 22,31.

En aan de manier van communiceren kan ook het een en ander gedaan worden.
Ik heb ontelbaar veel "gemiste" oproepen van VF ontvangen en verder op 6 okt jl 1 brief en kort daarna 1 sms.
Deze manier van telefonisch "stalken" is echt onprettig!
De reden dat ik telefonisch niet goed bereikbaar was, omdat ik hoog zwanger in het ziekenhuis lag.

Toen ik bij thuiskomst contact met VF wilde opnemen hoorde ik alleen gekraak en volgens mij een bandje.
Heb de rekening toen overigens ook meteen betaald.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vesting Finance

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vesting Finance

Heeft op 19 oktober 2016 om 10:44 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Gracianie