Klacht: Belachelijk hoge douanekosten

op 11 juli 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste,

Ik heb een Xiaomi mediaplayer besteld via Gearbest t.w.v. €65,93. Zojuist ontvang ik een email van DHL of ik de douanekosten à €49,89 wil betalen. Ik vind dit onacceptabel hoog.

Aangezien de aanschafwaarde van het product lager is dan €150, is er sowieso geen sprake van invoerrechten. Wat dan overblijft is BTW van 21%. Daar ga ik mee akkoord.
Bvd Martijn

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

3 maanden geleden - Goedemiddag Meneer Van Hout, Heel erg bedankt voor het melden van de klacht over de BTW. Ik kan helaas de bijlage niet goed openen. Waardoor ik het DHL Express zendingsnummer er niet bij kan zoeken. Zou u het traceernummer door kunnen geven? Dan kan ik u inhoudelijk informeren over uw klacht. Alvast bedankt voor uw reactie. Met vriendelijke groeten, Stef DHL Express

Reactie van de melder van de klacht martijnhout

3 maanden geleden - 2903508716

DHL

Heeft op 11 juli 2017 om 14:13 geantwoord

Goedemiddag Meneer van Hout,

Heel erg bedankt voor het doorgeven van het traceernummer.

Ik heb het in ons systeem nagekeken, en het bedrag is als volgt opgemaakt:
€32,34 BTW + €17,55 Administratiekosten = €49,85 Totaal

Het BTW bedrag van €32,34 is als volgt opgemaakt: €26,46 BTW over de inhoud + €5,88 over de transportkosten.
De waarde is ingeschat op €126,- in plaats van $66,99. exclusief transportkosten. De transportkosten zijn ingeschat op €28,-

U kan bezwaar maken tegen deze kosten. Dat kan u doen door eerst de zending in ontvangst te nemen en de kosten te betalen. Dan kan u daarna contact met ons opnemen en om een Verklaring Van Geen Bezwaar (VVGB) vragen.
Dit kan u gebruiken om in te dienen bij de douane en kosten terug te vragen. Dit kan u opvragen via het volgende telefoonnummer: 088 100 42 42.

Met vriendelijke groeten,

Stef
DHL Express

Heeft op 11 juli 2017 om 14:20 geantwoord

De waarde van het product is €59,62 & de transportkosten voor DHL EXPRESS waren €7,20. Ik kan de factuur overleggen indien gewenst.
Heb dus al betaald voor transport, dus ga echt geen €28 aan transportkosten betalen bovenop de €7,20 die ik hier al voor betaald heb. Zoals aanvankelijk aangegeven ben ik bereid de 21% BTW te betalen over de €65,93.
Dat jullie de waarde dubbel zo hoog inschatten en zelf extra transportkosten rekenen, heb ik niets mee van doen.

Mvg Martijn van Hout

Alle klachten die gemeld zijn door martijnhout