Klacht: Bekijk het maar met je klacht, denkt DHL

op 31 augustus 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een mooie nieuwer salontafel zou via DHL geleverd worden, de tafel raakte 4 weken lang zoek en uiteindelijk werd hij beschadigd afgeleverd.
De verzender, Sfeer, heeft meerdere malen contact gezocht met DHL, werd van de ene klantenservicemedewerker naar de andere overgeheveld.
Aanvankelijk werd de fout erkend en zou naar een oplossing worden gezocht, maar uiteindelijk werd gezegd: volgens onze gegevens is het pakket in goede orde ontvangen. Niet dus!! Ik zit met een door DHL beschadigde tafel! Waar kan ik nog meer klagen?! Kassa? Radar? Consumentenbond?

Een nieuwe, onbeschadigde tafel! De firma Sfeer treft geen blaam; de verpakking was aan alle kanten opengescheurd en met plakband van DHL bij elkaar gehouden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

3 maanden geleden - Beste Marianne, Bedankt voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat u de zending beschadigd zou hebben ontvangen. Ik kijk graag met u mee naar de betreffende zending. Zou u wellicht het zendingsnummer nog kunnen doorgeven? Met vriendelijke groet, Ellen Webcare Team DHL Parcel Nederland

Reactie van de melder van de klacht Archaneshondje

3 maanden geleden - Zendingsnummer is JVGL05845664402470954. De tafel werd bij ons op 4 juni beschadigd afgeleverd. Groet, Marianne

DHL

Heeft op 31 augustus 2018 om 12:05 geantwoord

Beste mevrouw Miltenburg,

Bedankt voor het zendingsnummer. Ik zie dat er in juni al contact is geweest met uw verzender en dat zij een claim hebben ingediend voor de beschadigde tafel.

Ik adviseer u in eerste instantie contact op te nemen met Sfeer en na te vragen hoe deze schade met DHL is afgewikkeld. Vervolgens kunnen zij met u een afspraak maken over het vergoeden van uw schade.

In een geval van schade wordt deze direct met de verzender afgehandeld. Helaas heb ik geen inzicht in hoe deze schade door onze afdeling Claims is afgewikkeld met uw verzender.

Wendy
DHL Parcel Webcare

Heeft op 31 augustus 2018 om 13:05 geantwoord

Mijn bericht is niet goed gelezen... Ik héb contact gehad met Sfeer en zij worden door DHL met een kluitje in het riet gestuurd. Hen treft geen blaam, het is DHL die de zending in eerste instantie zoek maakte, en vervolgens mijn tafel beschadigd leverde. En 'ik heb op dit moment geen inzage of inzicht' lees ik als 'je er gemakkelijk vanaf maken'. Een goede klantenservice gaat op zoek naar het hele verhaal!

Alle klachten die gemeld zijn door Archaneshondje