Klacht: behoorlijke vertraging

op 14 oktober 2011 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Van 19 september tot 1 oktober hadden wij een appartement geboekt in Alanya, Turkijke. Wij hadden voor ons ideale vluchttijden geboekt. Onze dochter van 4 ging ook mee en daarom wilde wij zeker niet ’s nachts reizen. 19 september om 10.00 uur vliegen vanaf Eindhoven en 1 oktober om 10.00 uur vliegen vanaf Antalya. Een paar dagen voor vertrek kregen we bericht dat de vlucht niet om 10.00 uur zou vertrekken maar om 14.30 uur. Een tegenvaller was het zeker, maar goed, kan gebeuren. Een dag van te voren was de vluchttijd veranderd naar 16.30 uur. Een uur voor vertrek vanuit thuis hebben we het tijdstip nog telefonisch gechecked. Die was ongewijzigd. Op het vliegveld aangekomen blijkt dat onze vlugt om 18.30 uur vertrekt. Dan begin je je behoorlijk te irriteren. We kregen, ter compensatie, per persoon een tegoedbon van € 5,- om iets te eten op het vliegveld. Aangezien een glas jus d’orange al € 4,20 kost en vooral je dochter niet kan later verhongeren moesten wij nog een aanzienlijk bedrag bijbetalen. Eindelijk zagen we het vliegtuig landen. Passagiers aan de voorkant er uit en wij aan de achterkant er in. Er kon natuurlijk onmogelijk zijn schoongemaakt.Uiteindelijk vertrokken we om 19.45 uur.Personeel wat geen nederlands praat en alleen gebrekkig engels kan natuurlijk ook niet. En om het nog erger te maken een piloot die je niet verstaat tijdens een behoorlijke turbulentie. Dan weet je dus ook niet waar je aan toe bent. Om 01.00 uur (turkse tijd) zijn we geland en pas om 03.00 uur waren we in ons appartement. De dag erna kan je ook vergeten omdat je te moe bent om iets te ondernemen. Dit allemaal met een kind van 4. Een situatie die verre van ideaal is. Bijna 10 uur later vertrokken dan het geboekte tijdstip, schandalig!
Na een geweldige vakantie de terugreis:
Geboekte vertrektijd was wederom 10.00 uur. Een paar dagen van te voren werd dit 14.30 uur. En alweer een uur voor vertrek gechecked en niets veranderd. Op het vliegveld aangekomen ging de vlucht pas om 16.20 uur. Uiteraard ben je dan ook weer genoodzaakt om op het vliegveld te eten. Wat op de luchthaven van Antalya echt niet goedkoop is. En weer passagiers aan de voorkant er uit en wij aan de achterkant er in. Deze vlucht was het personeel vriendelijk en er kon 1 zowaar redelijk nederlands spreken. Rond 20.00 uur zijn we geland in Eindhoven. Nu moesten wij aan de voorkant uitstappen en de andere passagiers aan de achterkant instappen. Schoonmaak van het vliegtuig heeft dus niet plaatsgevonden voor de vlucht van nederland naar antalya naar nederland en weer naar antalya. Om 21.15 uur waren we thuis. Alweer verre van ideaal. We hadden immers geboekt om om 10.00 uur te vliegen en dus rond 15.00 uur thuis te zijn.

We hebben alleen vliegtickets geboekt. Het appartement dus niet via corendon geboekt. Voor deze tickets hebben we per persoon € 300,- betaald. Veel te veel voor de service die je krijgt en hoe je wordt behandeld. Vertraging op vertraging.

extra kosten:
* heen- en terugvlucht eten op de luchthaven.
* de taxichauffeur die op de heenweg ’s nachts moest
reizen.
* omdat wij een eigen zaak hebben zou ik s’ avonds zelf
gaan werken. Dus extra personeelskosten door vertraging.

Volgens het europese hof van justitie heb je recht op een vergoeding van de vliegmaatschappij als de vertraging oploopt tot 3 uur of langer. Ook heb je recht op verzorging, dus eten en drinken.
Wij verwachten van corendon dat zij met een gepast voorstel komen. Wij verwachten een vergoeding voor de ongemakken die zijn ontstaan door alle vertragingen en de extra kosten die wij hebben moeten maken.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Corendon in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Corendon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Corendon

Heeft op 01 december 2011 om 09:42 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

U heeft te maken gehad met een wijziging van uw vlucht, waarvoor onze excuses, echter vluchttijden en vluchtschema’s zijn te allen tijde onder voorbehoud van wijziging en kunnen tot op het laatste moment wijzigen. Dit geven wij ook aan in onze uitingen. Aan de tijden bekend bij boeking kunnen en mogen geen rechten ontleend worden.

Verder is er conform de voorwaarden een voucher afgegeven.

U heeft er voor gekozen om met een Turkse airline te vliegen. Aan boord bij een Turkse airline wordt Turks en Engels gesproken. In sommige gevallen zijn er ook medewerkers aan boord die Nederlands spreken als extra service.

Corendon Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door shirley marc