Klacht: Behandeling jegens klant

op 02 november 2011 over Kwik-Fit in de categorie Garagebedrijven

Op woensdag 2 november om 16.00 uur had ik een afspraak bij Kwikfit te Hoofddorp om winterbanden te plaatsen. Ik had telefonisch de afspraak gemaakt en tijdens dat gesprek heb ik aangegeven dat ik een fiat punto heb met bandenmaat 185/55/15. Ik kreeg te horen dat deze niet op voorraad waren maar dat 185/65/15 ook kon. Aangezien ik er zelf geen verstand van heb, ben ik afgegaan op de expertise van de kwikfitmedewerker.
Op woensdag 2 november kwam ik bij de kwikfit Hoofdweg 662 te Hoofddorp om de banden te laten plaatsen. Daar kreeg ik te horen dat de banden niet onder mijn auto konden en dat er wel andere banden beschikbaar waren, maar die waren dertig euro duurder. Ik heb aangegeven dat ik het vervelend vind dat ik nu extra kosten maak doordat ik verkeerd ben voorgelicht. Ik heb verzocht om tot een oplossing te komen, omdat de fout wat mij betreft bij de kwikfit ligt. De medewerker gaf te kennen dat dit niet kon, omdat er al korting gegeven werd via de anwb. Ik heb aangegeven dat de fout losstaat van de lopende anwb-actie. De medewerker gaf te kennen dat hij wel andere goedkopere banden kon plaatsen, maar dat die geen goede wegligging hadden. De medewerker stelde zich vervolgens onprofessioneel en onbeschoft naar mij op. Hij gaf aan dat als ik zo moeilijk bleef doen, dat hij dan helemaal de banden niet zou laten plaatsen. Ik heb aan hem uitgelegd dat hij er mogelijk zelf niets aan kan doen, maar dat de kwikfit dit netjes behoord op te lossen. Ik vroeg hem wie er beslissingsbevoegd was en hij gaf te kennen dat hij dat was. Ik heb gevraagd naar zijn leidinggevende en die was in de werkplaats. Ik ben vervolgens naar deze meneer gelopen en deze liet mij niet uitpraten en ik werd niet in de gelegenheid gesteld om mijn verhaal te doen. Ik ben ronduit onbeschofd behandeld en uiteindelijk heb ik besloten mijn winterbanden niet bij die vestiging te laten plaatsen. Ik had geen vertrouwen meer in de personen die mij te woord hadden gestaan en wilde daardoor mijn auto niet meer aan hun toevertrouwen.

De wijze waarop ik te woord ben gestaan en het ontbreken van een goede oplossing zorgen voor grote ontevredenheid bij mij. Ik zie graag dat de vestiging aangesproken wordt op hun klantvriendelijkheid en ik krijg daar graag een bevestiging van.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Kwik-Fit in behandeling genomen

Bericht van

6 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Vandaag lazen wij uw klacht op Klacht.nl betreft ons filiaal in Hoofddorp. Uiteraard willen wij dat onze klanten ten alle tijden netjes en correct te woorden gestaan worden door onze collega's in de filialen. De medewerkers in dit filiaal zullen dan ook aangesproken worden op hun gedrag. U verhaal wordt in behandeling genomen onder dossiernummer 75272. Wij zullen u zo spoedig mogelijk van terugkoppeling voorzien.

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kwik-Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kwik-Fit

Heeft op 08 november 2011 om 10:01 geantwoord

De regiomanager heeft contact gehad met mevrouw en het een en ander toegelicht en zijn excuses aangeboden. Ook er een nieuwe afpraak met mevrouw gemaakt in een ander filiaal in Amsterdam.

Heeft op 09 november 2011 om 12:01 geantwoord

Ik ben op de juiste wijze te woord gestaan. Een dag na het plaatsen van mijn klacht werd ik al gebeld. De afhandeling is wat mij betreft naar tevredenheid verlopen.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Kwik-Fit beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door cynnik