Klacht: Behandeling bij pakket uit buitenland

op 30 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

– Vanuit Peru een pakket verstuurd aan mezelf in Nederland.
– Op 4 augustus aangekomen in Nederland.
– Na zelf gebeld te hebben met Post.nl te horen gekregen dat het voor een steekproef bij de douane lag en dit kon maximaal 30 dagen duren. Volgens de mail van Post.nl zou ik per brief geïnformeerd worden over de uislag daarvan. Nooit een brief ontvangen.
– Geduldig gewacht tot 10 september en weer gebeld.
– Nu zou het \\\”doorgezet\\\” worden naar de inklaringsafdeling van Post.nl en uiterlijk na 14 dagen bezorgd worden.
– Op 24 september weer gebeld naar Post.nl om aan te geven dat het niet is bezorgd, ik moest maar contact opnemen met de douane, want het ligt daar voor verder onderzoek, dit kan nog 3 tot 4 maanden duren.
– Op 26 september de douane gebeld, zij zeggen dat ik terug moest bellen naar Post.nl om naar een PLATO nummer te vragen.
Omdat Post.nl dit MOET kunnen verschaffen als het pakket werkelijk bij de douane ligt.
– Direct, ook op 26 september weer naar Post.nl gebeld.
De eerste medewerkster vertelde doodleuk dat ik contact op moet nemen met de Peruaanse post omdat zij een onderzoek moeten laten instellen naar het pakket.
Dit terwijl de Peruaanse post het keurig binnen de afgesproken levertijd heeft verstuurd naar Nederland en zij absoluut geen schuld hebben aan wat er in Nederland gaande is met mijn pakket.
– De Post.nl medewerkster heeft simpelweg geen antwoord gegeven op de vragen die ik had naar aanleiding van dit \\\”advies\\\” en ook de verbinding niet verbroken. Ik hoorde haar gewoon nog ademen.
– Weer terug gebeld en een andere medewerkster vertelde mij zojuist dat zij nog nooit heeft gehoord van het PLATO nummer waar de douane het over had.
– Er wordt volgens haar nu een onderzoek geopend.

Iedere keer dat ik contact heb met Post.nl sinds 4 augustus, krijg ik per medewerk(st)er een ander antwoord betreft de procedures of waar mijn pakket is en wanneer het geleverd wordt.
Het is ronduit schandelijk dat er geen mogelijkheid bestaat om de inklaringsafdeling aan de telefoon te krijgen of op z\\\’n minst iemand die weet wat er nu precies aan de hand is met mijn pakket, waar het is en wanneer ik het geleverd ga krijgen.
We zijn nu bijna 2 maanden verder en nog is er geen enkele duidelijkheid over.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 30 september 2016 om 11:15 geantwoord

Geachte mevrouw El Kady,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket heeft verstuurd aan uzelf vanuit Peru, maar dat dit nog niet door u is ontvangen. Dit is zeer begrijpelijk erg vervelend.

De code heb ik voor u bekeken Ik vind het erg vervelend dat u uw zending nog niet heeft mogen ontvangen. Wij hebben uw zending niet kunnen bezorgen omdat deze, bij binnenkomst in Nederland, in beslag is genomen door de douane.

Dit pakket wacht, gezien de informatie in deze case, helaas nog steeds op vrijgave van de douane. Dit kan, zoals aangegeven 3/4 maanden duren. Ik wil u bij deze wel mijn excuses aanbieden voor deze situatie en ik hoop dat u snel uw zending binnen hebt.

Een PLATO nummer kan ik u helaas niet geven, dit is niet zichtbaar in het systeem.

Vooralsnog is het nog even geduld hebben, ben ik bang.

Heeft op 01 oktober 2016 om 11:16 geantwoord

Dit is verre van een oplossing.
De douane heeft aangegeven dat bij inbeslagname van een pakket door hun, er een PLATO code wordt afgegeven. Als Postnl mij deze code niet kan verschaffen, ligt het pakket NIET bij de douane.
Daarnaast is het geen oplossing om nog 3 tot 4 maanden op mijn pakket te wachten.
Er zou een onderzoek ingesteld worden en mevr. Hoekstra van de inklaringsafdeling zou contact met mij opnemen. Dit is op maandag 26 september afgesproken in het telefonisch contact met de klantenservice.
Het zou 1 tot 2 dagen duren voor mevr. Hoekstra contact op zou nemen. We zijn nu weer 5 dagen verder en niets vernomen van wie dan ook bij Postnl. Jullie zijn een schandelijk bedrijf met een even zo schandelijke klantenservice. Hoe durven jullie het klantenservice te noemen?

Alle klachten die gemeld zijn door Daniela1115