Klacht: Beëindiging contract

op 05 juni 2017 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Op 14 april 2015 zijn wij overgestapt van KPN NV naar Belcentrale BV. Deze overeenkomst/dit abonnement is mondeling aangegaan hetgeen in de Algemene Voorwaarden van Belcentrale is opgenomen als bevestiging. Op 23 janauri 2016 hebben wij een werkorder voor levering en installatie van telefoontoestellen en randapparatuur tbv VOIP-telefoneren ondertekend. Wij hebben inmiddels de overeenkomst per 18 april 2017 opgezegd om terug te keren naar KPN. Belcentrale beroept zich op het contract dat volgens hen is ingegaan op 5 februari 2016 en doorloopt tot 5 februari 2018. Eerder beëindigen betekent voor ons dat er nog betaald moet worden tot 5 februari 2018. Wij bestrijden deze zienswijze want het contract is ingegaan op 14 april 2015. Een wijziging in de abonnementsvorm, dan wel beëindiging van het oude contract is ons nooit aangeboden en ook niet ondertekend door ons noch door Belcentrale BV. Onze klachten worden door verschillende medewerkers van de afdeling sales beantwoord, maar niet door een leidinggevende of lid van het management. De antwoorden zijn steevast dezelfde, amper gekopieerde zinnen dat het niet kan. Onze klacht is dan ook dat er een contract/abonnement is ingegaan op 14 april 2015 en eindigt op 14 april 2017, waaraan Belcentrale niet aan mee wenst te werken om bovengenoemde redenen.

Als het contract wordt ontbonden per 14 april 2017, èn de transitie naar de KPN is afgerond.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

Bericht van Belcentrale

3 maanden geleden - Beste heer mevrouw Verschoor, Wat jammer dat u ontevreden bent over Belcentrale en hierom een klacht indient. Wij zullen contact met u opnemen om de klacht te bespreken en streven naar een passende oplossing.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 17 augustus 2017 om 14:56 geantwoord

Beste Meneer Verschoor,

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben elkaar vandaag telefonisch gesproken er komt z.s.m. een installatiemonteur bij u op bezoek. Hij zal het telefonienetwerk controleren en de dect toestellen opnieuw configureren.

Team Belcentrale

Alle klachten die gemeld zijn door Forum