Klacht: Bedrog door Hertz, zij spelen stommertje

op 12 oktober 2011 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Heb tot twee maal toe klacht op eigen site van Hertz geplaatst(eigen formulier op hun site)
Echter men krijgt geen enkele reactie hierop.
Daarom, hier onder de klacht opnieuw
Heb twijfelachtig genoegen gehad om een auto (Skoda Fabia) bij hertz te hebben gehuurd.
ik heb bij afhalen betaald voor een volle tank brandstof,bij starten van auto stond meter op ‘vol”,echter bij het verlaten van het vliegveld, zo’n 3 km op de snelweg al, stond de meter plots op 3/4.
Bij na rekenen van verbruik (eigen boord computer) en aantal liter bij volle tank klopte het van geen kant dat de tank vol had moeten zijn.
Op mijn vakantie bestemming trof ik andere mensen, die óók bij Hertz hadden gehuurd en hetzelfde hadden geconstateerd,maar geen verdere aandacht aan hadden besteed.
Hier in Nederland heb ik na vraag gedaan bij SKODA dealer en deze bevestigde mijn denken, dat de tank bij een (ong 3/4 volume) vol aan geeft op de meter.
We praten hier over gemiddeld meer dan 10 liter brandstof dat NIET in de auto wordt getankt door uw medewerkers in spanje.
Uw klanten MOETEN wel de volle prijs betalen voor een volle tank.
We hebben het hier over twee klanten die het “voorval” is opgevallen,hoe velen valt het niet op!!!!
Ik overweeg om hier voor,bij een comsumenten organisatie meer informatie over in te winnen, om stappen te ondernemen wegens oplichting .
Ik wil u echter bij deze de gelegenheid geven, voor een weder woord eer ik hier toe over ga.
ik huur een aantal malen per jaar een auto in spanje bij verschillende verhuur bedrijven(grote maar ook kleine),maar dit heb ik nog niet eerder mee gemaakt.

Daar men niet bereid is tot een reactie.
Schade vergoeding.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht A de Wilde

6 jaren geleden - Ik heb vandaag al een reactie ontvangen. Het gaat schijnbaar sneller langs deze weg, als dan het via hun eigen website gaat?. Men heeft excuses aangeboden en aan gegeven dat er echt een volle tank had moeten zijn afgeleverd. Dat het niet zo was, weten ik en de plaatselijke afdeling van Hertz op Alicante airport. Ook zou men het lokale Hertz management op de hoogte brengen. Hopelijk zullen deze praktijken dan niet meer voor komen Voor zover de reactie van Hertz. Als oplossing heeft men aangeboden om het totale in rekening gebrachte bedrag voor de tank,terug te storten. Zal het hier dan ook melden als dit is gedaan. Ik kan hier mee leven,echter ik zal dit voorval niet snel vergeten en dit dan ook in mijn achterhoofd houden als ik (in januari) weer een auto ga huren. Hoop toch, dat dit een incident was,dat door het lokale Hertz management zal worden opgelost.

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 13 oktober 2011 om 20:46 geantwoord

Het bedrag voor de tankkosten wordt retour gegeven.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Hertz beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door A de Wilde