Klacht: Bedrijf gooit administratie en kassa winkel weg bij geschil

op 20 september 2016 over Bizzcloud in de categorie Software

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Enkele weken geleden hebben wij een account aangemaakt voor een kassa en
voorraadbeheersysteem van Bizzcloud. Wij hebben met de eigenaar gesproken en
die heeft aangegeven dat alle functionaliteiten die wij nodig hadden er
standaard in zouden zitten. Hierop hebben wij vervolgens direct €350,-
betaald om het systeem draaiende te krijgen.

De eerste problemen kwamen al naar voren toen de apparaatjes die we nodig
hadden defect waren. Vervang exemplaar is 3 weken later ondanks herhaalde
toezeggingen nog steeds niet binnen.

Daarnaast was er ook het probleem dat we niet meerdere kassa’s op één boxje
konden laten draaien, dit was wel toegezegd. Uiteindelijk heeft Bizzcloud
aangegeven een extra kastje gratis op te sturen. Eindelijk 1 1/2 week later
was het er (in de tussentijd dus geen kassa, geen administratie terwijl je
wel abonnement betaalt) en ik aan de slag.

Vervolgens blijkt het dat een hoop functionaliteiten die standaard in een
dergelijk pakket zouden moeten zitten er niet in zitten. De programmeur
geeft aan dat het inderdaad erin zou moeten zitten en dat een ander
onderdeel een toegevoegde waarde is. Eerst besluiten we vanwege tijd het
zelf te ontwikkelen, echter aangezien onze programmeurs op vakantie zijn
hebben we Bizzcloud gevraagd, die vervolgens met een factuur komt van ruim
€1200,- terwijl dit eerst vrijwel allemaal er gratis bijgezet zou worden.

Na veel gedoe, het bedrijf is namelijk nooit op hun vaste nummer
bereikbaar, ik denk dat dit maar een virtueel kantoor is wat zij op hun
website hebben staan en medewerkers nemen vaak de telefoon niet op, want ze
zitten met hun kinderen, is er uiteindelijk een deal gekomen dat dit een
toevoeging van €7,50 per maand zou worden. Hier uiteindelijk onder druk maar
akkoord mee gegaan, anders kon de winkel een stuk minder draaien. Nu krijgen
wij hetgeen wat ontwikkeld is opgeleverd en het is gewoon een systeem wat
lijkt alsof het door een kind in word gemaakt is, zo’n webpagina.

Een klanten display geeft aan de klanten geen uitleg wat ze moeten doen,
laat ze alleen op productnaam zoeken, terwijl afgesproken was dat heel het
assortiment door gebladerd kon worden, geeft foutmeldingen aan en geeft elk
product weer wat erin gezet is, ook al bestaat het niet meer. Duidelijk is,
dat als je assortiment constant wisselt, dat dit niet te doen is.

Verder zijn standaard functionaliteiten als het inscannen van een vracht,
zodat deze in de voorraad staat, niet mogelijk. Bizzcloud zegt dat je elk
product wat je binnen krijgt dan maar handmatig moet bewerken om de voorraad
aan te passen. Als je vracht dan vervolgens 700 items is per week, dan ben
je dan met gemiddeld 1 minuut per item toch al snel 1 1/2 werkdag kwijt.

De programmeur geeft aan dat hij hier wel naar gaat kijken, maar je hoort
niks van hem. In een kwade mail die wij gestuurd hebben, geven wij aan dat
we oplossingen willen hebben. Immers wij betalen wel veel, maar krijgen niet
wat er beloofd is en hebben een bedrijf te draaien, die elke keer
achterblijft door Bizzcloud. Krijgen wij een mail terug dat onze database
verwijderd is en dat de samenwerking beëindigd is.

Zo is de service van Bizzcloud dus. Als je boos bent omdat zij hun belofte
niet nakomen en actie wilt, omdat dit je winkel geld kost, dan verwijderen
ze alles op een vrijdag avond. Dat je zaterdag open moet, dan maakt ze dus
kennelijk niet uit. Dat wij deze database door onze medewerkers hebben laten
vullen met producten inclusief afbeeldingen wat ons 160 uur gekost heeft,
maakt ze niet uit, want klagen mag niet bij Bizzcloud.

Al met al weten de medewerkers zelf niet welke functionaliteiten hun
systeem heeft. Na eventjes zoeken kwamen wij uit dat dit helemaal niet door
hun ontwikkeld is, maar dat zij gewoon een standaard systeem van Odoo
(https://www.odoo.com/nl_NL/) gebruiken en dit als hun eigen pakket
verkopen. Geen wonder dat ze dus niet op de hoogte zijn van de
functionaliteiten.

Wij gaan de zaterdag nu maar in, de enige dag dat onze outlet winkel in de
week open is, naast de vrijdag avond, zonder kassasysteem, zonder te weten
wat de prijs is van de 1.500 artikelen die nu in mijn winkel staan. En dit
alles omdat klagen niet mag bij Bizzcloud.

Ik ga een veel goedkoper account aanmaken bij Odoo, hopelijk dat hun
service beter is dan Bizzcloud.

Gewenste Oplossing:

Als zij onze kassa inclusief alle voorraad die erin gezet is, wat ruim 160
uur duurde, weer terug zetten, voordat wij zaterdag open zijn. En dat zij
vervolgens ons het geld terugstorten van alles wat we betaald hebben. Dan
gaan wij naar Odoo toe en besparen hier dan heel veel geld mee.

Alle klachten die gemeld zijn door Albertboz