Klacht: Bedriegelijke code

op 02 mei 2016 over vidaXL in de categorie Internetshops - Algemeen

Op Google vermelden veel websites verschillende kortingscodes van vidaXL.nl (en idem voor VidaXL.be)

Eén de de kortingscodes is de code PETCASTLE_10 waarmee men 10% korting krijgt op ALLE dierenbenodigdheden van het merk VidaXL en deze is geldig bij aankoop van minstens 80 euro en geldig tot 31.05.2016.

Ik ging naar de website van VidaXL en plaatste voor ruim 275 euro dierenbenodigdheden in mijn winkelmandje, ik vulde dan de kortingscode in, in het daarvoor voorziene vakje maar kreeg de melding dat deze code niet geldig was.

Ik nam dan contact op met VidaXL met de vraag hoe dit kon.

Ik ontving dan via email een antwoord van VidaXL en zij zeiden dat de korting enkel geldig is op ‘benodigdheden voor kleine dieren’.

Dus, de korting zou dan maar geldig zijn op 18 van de 258 dierenbenodigdheden die VidaXL op zijn website aanbied en dit terwijl er bij de kortingscode vermeld is dat de kortingscode geldig is op ALLE dierenbenodigdheden.

Dit vind ik gewoonweg Bedrieglijke reclame, iets wat bij wet strafbaar is (gelezen bij FOD Economie). Wat VidaXL doet is gewoon klanten lokken naar hun website, als de code dan niet werk zullen er natuurlijk (net als ik) klanten zijn die afhaken maar er zullen ook meerdere klanten zijn die dan gewoonweg zonder korting bestellen omdat ze de artikels toch nodig hebben voor hun dieren en ze anders toch maar elders moeten gaan kopen en ze het gelijk even goed bij VidaXL kunnen bestellen, zij het dan wel zonder code.

Hieronder nogmaals de code en de tekst welke bij deze code vermeld is op verschillende website zoals bv. www.actiecode.nl :

Code: PETCASTLE_10

Tekst: ‘Wil jij je dierenvriend binnenkort verrassen op een leuk speeltje, nieuwe mand of wat lekkers? Bestel dit dan bij VidaXl, krijg namelijk nu tijdelijk met deze kortingscode 10% korting op alle dierenbenodigdheden van het merk VidaXL.
Geldig bij een bestedingsbedrag vanaf €80.’

Dat de code toegepast wordt op de dierenbenodigdheden welke ik wou bestellen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over vidaXL

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over vidaXL nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door vidaXL in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door woefie45