Klacht: Bed is niet wat wij uitgezocht hebben

op 20 maart 2016 over Beter Bed in de categorie Beddenketens

We zijn op 16-1-2016 bij Beter Bed geweest om ons te oriënteren voor een nieuw bed.
Na een rondje door de winkel viel ons oog op de bedden van het merk Karlsson.
Wij waren wel geïnteresseerd wat zo’n bed ons zou gaan kosten en gingen samen met de verkoper (dhr. J.P.M. Schooneman) een prijsberekening (offerte) maken.
We gingen voor het luxe type bed welke de verkoper aan ons liet zien met de stof en hoofdboord van het bed wat daarnaast stond.
Ons uitgezochte bed had o.a als special dat er een kleine verlichting aan de zijkanten onderaan het bed zat en een verlichting op de afstandsbediening.
De verkoper demonstreerde dat uitvoerig aan ons!
Hebben samen met de verkoper de offerte (nr. 20125298) opgemaakt, uitgaande wat we samen met hem hadden uitgekozen.
De verkoper enige malen op gewezen een brilletje aan te schaffen want het lezen en kijken ging hem niet goed af.
Deze offerte was 2 weken geldig wat betreft de gemaakte totaal prijsafspraak.
Vreemd was wel dat er op de offerte geen prijzen apart achter de producten stonden, alleen een totaal prijs.
Na veel wikken en wegen, want het was evengoed toch wel wat boven ons budget uitgekomen, 26-1-2016 toch terug naar Beter Bed gegaan om het uitgekozen bed te bestellen!
Met de verkoopster (de eerdere verkoper was er niet die dag) nog even gekeken bij ons uitgekozen bed van de offerte om de details door te nemen.
Daar weer op het bed gelegen en met de afstandsbediening de vele extra’s daarvan uitgeprobeerd!
Ze zei ons ook nog ” u heeft echt het luxe van het luxe uitgekozen!”
We moesten aan haar uitleggen hoe dat de afstandsbediening werkte want van de werking daarvan was ze niet op de hoogte en ook wist ze niet van de verlichtingen, wij moesten deze aan haar laten zien!
En omdat wij dit van de vorige verkoper hadden gezien konden wij dit haar demonstreren!
Samen met deze verkoopster de aankoop- overeenkomst (4119599) laten maken, tevens nog wat extra dingen erbij besteld (hoeslakens, molton, kussens etc).
Om de overeenkomst te maken pakte ze de offerte van haar collega, hierin stonden veel schrijffouten welke ze moest herstellen.
De naam van deze (2e) verkoopster staat niet op deze overeenkomst, ze heeft de naam van dhr. Schooneman niet aangepast naar haar naam!
Blij en tevreden met ons aangeschafte bed liepen wij de deur uit.
Toen ons bed keurig op de toen vermelde dag werd bezorgd kwamen wij, toen het bed gedemonteerd was, erachter dat we niet het bed hadden gekregen die wij in onze beleving hadden uitgezocht.
Zagen meteen dat er een andere afstandsbediening bij zat, dat de afstandsbediening anders werd opgeborgen, dat hierin geen verlichting zat en dat er geen lampje aan weerskanten van het bed zaten.
Met de overeenkomst erbij vermelden deze monteurs ons dat het bed wat zij in elkaar hadden gezet toch echt het bed was wat er op deze overeenkomst stond!
Maar wij hadden in onze beleving samen met de eerste verkoper en zeker met het maken van de aankoop-overeenkomst met de 2e verkoopster toch echt een ander bed uitgekozen.
En de “vak”termen die op de overeenkomst staan wat betreft de aanduiding om wat voor bed het gaat (dus met of zonder deze verlichting etc.) kan je als leek echt niet ontcijferen.
Ook kan je deze product-omschrijvingen niet terugvinden in de brochure, een mooie brochure weliswaar, maar zonder prijzen wat alles kost.
Zijn wij dan zo bedonderd?
Diezelfde dag terug geweest naar Beter Bed en de filiaal manager (naam ons even niet bekend) bevestigde nogmaals dat wij toch echt het bed hebben gekregen wat er op papier stond.
Voor 400 euro meerprijs konden wij deze luxe, welke wij (mondeling) dachten te hebben, er bij kopen.
Wij vragen ons nu toch af of wij voor dit bedrag wel het bed hebben welke wij dachten te hebben uitgekozen en tevens voelt het niet goed om dit bedrag neer te leggen!
In onze beleving hebben wij het luxe bed al betaald!
Hij excuseerde ons nog wel voor de 1e verkoper, deze werkte er niet meer, was naar een ander filiaal verplaatst.
Wat voelen wij ons nu niet goed voorgelicht door 2 mensen, de verkoper die ons een mooi luxe bed voorschotelde en op papier een ander bed neerzet en de de andere verkoopster die ons nogmaals het mooie bed laat zie en uitproberen, niet ziet dat de eerste verkoper een fout heeft gemaakt in de offerte en ons gewoon dus ook een ander bed verkoopt.
We hebben echt een heerlijk bed staan, zijn daar niet ontevreden over, maar in onze beleving behoren wij een ander bed te hebben en hebben daar in onze beleving ook ruimschoots voor betaald.
Weten nu niet goed wat wij hier verder mee moeten doen, en ons vertrouwen in Beter Bed en zeker in de deskundigheid van de verkopers hebben wij niet meer!!

Als het kosteloos is opgelost

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Beter Bed over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Beter Bed in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Beter Bed een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Beter Bed

Heeft op 06 juni 2016 om 13:52 geantwoord

Er is telefonisch contact opgenomen met mevrouw en de boxspring wordt omgeruild.

Alle klachten die gemeld zijn door Riaatje55