Klacht: Barcode werkt niet

op 10 juni 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vanmorgen een verzendlabel gekocht via internet.
Zoals altijd print ik ook dit label uit en plak het conform de eisen op het pakket.
Bij het inleverpunt word de barcode niet herkent.
Mij word geadviseerd om het eens bij een ander punt te proberen.
Ook daar word de barcode niet herkend.
Mij werd gezegd dat dit al de derde was van vandaag.
Op internet zoek ik naar de klantenservice en vind een nummer van DHL parcel.
Nadat je door het menu heen bent, komt de mededeling dat dit nummer voor DHL express is.
Dit staat dus niet op internet !
In mijn geval als particulier dien ik een 900 nummer te bellen.
Ik ga echt niet betalen om te kunnen vragen wat er bij hun mis is.
DHL sponsoren voor hun eigen fouten.
Dan maar mailen.
Je zoekt en vind op hun site dat je contact kan opnemen via de mail.
Je klikt, moet nog eens klikken en een derde keer om vervolgens weer bij de eerste pagina uit te komen.
Als particulier mag je betalen voor de verzending, maar als er iets mis is, staan je in de kou.

Gewenste Oplossing:

Ik heb betaald voor een dienst die niet werkt.
Morgen moet ik weer gaan leuren om te kijken of het dan wel lukt.
De ontvanger krijgt hierdoor zijn pakje niet op tijd.
Het zou hun sieren als ze:
Het pakketje bij mij thuis komen halen zonder verdere kosten.
Of:
Het pakketje bezorgen en mij de verzendkosten of een deel ervan terug storten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 10 juni 2021 om 10:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft dat de verzendlabel het niet doet. Wij hebben gister een storing gehad waardoor het niet mogelijk was om barcodes in te scannen bij servicepunten. De storing is inmiddels al wel verholpen. Mijn excuses dat u voor niks langs de servicepunten bent geweest.

Wij zijn te bereiken op verschillende manieren. Op onze website is dat ook aangegeven onder het kopje 'support'. Voor direct contact kunt u het beste bellen met onze kantenservice of uw vraag stellen via de live-chat. Via Facebook, en Twitter kan het langer duren voordat u antwoord krijgt. Zie link voor onze supportpagina: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support

Met vriendelijke groet,

Ashna
DHL E-care Customer Service

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door RichardRichard