Klacht: Bank kan niet meer worden geleverd (na twee maanden wachten)

op 30 augustus 2011 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Graag wil ik een klacht indienen voor de levering van onze bank. Of beter gezegd voor het niet leveren van onze bank.

Op 09 Juli 2011 bestel ik bij Leen Bakker te ’s-Hertogenbosch hoekbank Tango, bestelnummer 6750409299. Ik doe hiervoor een aanbetaling. Levering vindt plaats op 09-09-2011 (staat op de leveringsbon).

Nu wordt ik op 29 augustus 2011 gebeld dat de bank niet meer leverbaar is. Lekker op tijd denk ik dan. Ik heb even de algemene voorwaarden erbij gepakt en zie het volgende;

Artikel 11 – Levering en uitvoering
3. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

Graag kom ik in aanmerking voor deze schadevergoeding. Ten eerste is het te laat aan mij doorgegeven, we moeten nu weer een nieuwe bank bestellen (weer 12 weken levertijd), en daarnaast vind ik het echt geen service om één week van te voren af te bellen. Zo ga je niet met klanten om. Leen Bakker te ‘s-Hertogenbosch legt de schuld bij het distributiecentrum. Dus hun zijn niet schuldig. Zeg gewoon sorry voor het ongemak en schuif de schuld niet af op een ander, zo hou je natuurlijk geen klanten over.

Ik heb ook gebeld met de klantenservice, maar ook daar heb ik geen antwoord gekregen dat bevredigend is. Volgens de desbtreffende mevrouw zouden er 60 banken zijn besteld, maar kunnen er maar 50 uitgeleverd worden. Dus de mensen die een bank later bestellen, maar eerder laten leveren krijgen hun bank. En de laatste leveringen hebben pech. Dat dit nog kan in 2011. Dit geloof je toch niet? Ik bestel een bank, die is leverbaar, maar vervolgens krijg ik mijn bank niet omdat er mensen zijn die ook dezelfde bank bestellen, maar eerder laten leveren. Vreemd verhaal. Hoe kan het uberhaupt dat er 60 mensen iets bestellen als je er maar 50 hebt, lekker computer systeem heb je dan. Op voorraad, oh nee, eigenlijk toch niet…

De klantenservice gaf ook nog aan dat er meer mensen zijn afgebeld dat ze de bank niet meer kunnen leveren. Leuk. Maar dat is natuurlijk geen argument waarom je niet kan leveren.
Graag uw reactie.

De bank is er niet meer. Dus oplossing kan een schadevergoeding zijn.

Daarnaast zou ik aanraden om een software pakket aan te schaffen die dit soort misstanden voorkomt; je kan dan een bestelling uitleveren op basis van besteldatum (en niet op basis van leverdatum).

Reactie van de melder van de klacht Pietbull

6 jaren geleden - Reactie van Leenbakker Geachte heer van de Sande, Naar aanleiding van uw klacht over de bestelling op uw bank, melden wij u het volgende. Het kan helaas voorkomen dat de vraag naar een bepaalde bank zo groot is, dat op een bepaalde leverdatum de voorraad totaal uitgeput is. Zeker in het geval dat de levering pas 2 maanden na bestelling plaatsvindt. Op het moment van bestelling, wordt de bank niet voor u apart gezet, maar pas een week voor levering wordt de voorraad van dat moment bekeken. Helaas moeten wij, door dit systeem te hanteren, sommige klanten in bepaalde situaties teleurstellen en daarvoor onze oprechte excuses. Wij zijn ons ervan bewust dat dit niet het meest "logische" systeem is en proberen derhalve onze klanten bij bestelling van dit risico op de hoogte te stellen. Wij begrijpen dat u vooraf hierover niet bent geïnformeerd en dat spijt ons. Tevens stellen wij onze klanten binnen een redelijke termijn vooraf op de hoogte van het niet kunnen leveren. U geeft aan dat u een week vooraf te kort vindt, echter bij een herkeuze kunnen wij veelal direct uit voorraad leveren, waardoor er voor u dus geen extra levertijd zal zijn. Nogmaals onze oprechte excuses en wij gaan ervan uit dat u zich kunt vinden in onze uitleg. Met vriendelijke groet / with kind regards, Natasja De Bont Klantenservice / Verkoopbinnendienst LEEN BAKKER! Karperweg 3, 4941 SH Raamsdonksveer P.O. Box 43, 4940 AA Raamsdonksveer The Netherlands Tel: +31 (0)900 53 36 22 5 Fax: Internet: www.leenbakker.eu

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Leen Bakker in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Pietbull