Klacht: Bank compleet doorgezakt binnen 6 maanden slechte service

op 25 mei 2020 over Seats and Sofas in de categorie Meubelwinkels

30-5-2019 bank gekocht bij Seats Sofa’s, filiaal Den Haag. Bank zou worden afgeleverd bij filiaal Amersfoort.
Er was mij gezegd dat de bank met spoed besteld zou worden. Hij zou begin juli binnen zijn, juist nog voor de vakantie.
17-10-2019 bank eindelijk binnen. Dit valt binnen hun levertijd volgens hun algemene voorwaarden. Heb vanaf augustus een heleboel keer gebeld (ik lieg niet als ik meer dan 40x gebeld heb) over wanneer de bank geleverd zou worden. En bijna iedere keer was het antwoord volgende week.
17-10-2019 bij het uitpakken bleek een van de zitkussens niet goed te zijn. Volgende dag gebeld en er is een nieuw kussen besteld. Die heb ik in december op kunnen halen.
17-4-2020 alle kussens (zowel zit- als rugkussens) zijn doorgezakt, en dat terwijl ik alleen woon. Klachtformulier via de website van Seats Sofa’s ingezonden.
23-4-2020 brief ontvangen (met dagtekening 17-4) dat ik mijn bank ter controle naar Maassluis kan brengen. Hiervoor moest ik binnen vijf dagen na dagtekening een brief retour sturen. Ik zou dan de gehele bank moet aanleveren, niet alleen de kussens.
25-4-2020 gebeld naar filiaal Amersfoort. Er is mij toen gezegd dat ik 13-5 de kussens kon aanbieden ter reparatie en 14-5 de kussens weer zou kunnen ophalen. Dit moest ik ook op de mail zetten naar de servicedesk. Heb ik gedaan, mail staat in mijn mailbox.
13-5-2020 naar filiaal Amersfoort gegaan met de zes kussens (3 zit- en 3 rugkussens). Krijg ik te horen dat ik er gisteren moest zijn en niet vandaag. Waarom ben ik niet gebeld, want er was een afspraak gemaakt en de servicedesk zou dit ook inplannen.
Medewerker vroeg of ik een kussen kon pakken en we hebben het kussen daar in het showmodel gelegd. Hij zei direct dat dit hoort, dat het aan het soort vulling ligt. Nieuwe vullingen gaat dit niet oplossen omdat ik dan binnen no-time weer doorgezakte kussen hebt.
Met verkoper gekeken wat ze verder voor me kunnen doen en of er andere opties zijn. Er is één andere bank die zij hadden staan (Viggo) die een stuk beter is. Zit steviger, heeft andere vulling die langer goed blijft. Normaal €800 zei de verkoper, maar ik mag ‘m voor €500 kopen. Gezegd dat ik daar over na wil denken. Ik vind €500 toch ook wel weer een hoop geld om erbij te leggen.
Thuis op internet gekeken en die bank (Viggo) is nu in de aanbieding voor €399. Daarnaast staat op de site dat de bank normaal €699 kost. Dus ik snap niet waar ze €800 vandaan halen. Wellicht dat het om het soort stof gaat, maar mijn stof is (weet ik bijna zeker) uit categorie 1, dus de goedkoopste versie.
20-5-2020 werd ik gebeld door een verkoopmedewerker of ik op hun aanbod voor de andere bank (Viggo) in wil gaan. Aangegeven dat ik daar niet op in wil gaan, want de prijzen vind ik niet kloppen. Gezegd dat ik me belazerd voel.
Ik ga niet aan de nieuwe bank, maar wil wel graag het probleem opgelost hebben. Medewerker geeft aan dat ik de rugkussens kan aanbieden in de winkel zodat ze kunnen controleren wat er mis is. Uitgelegd dat ik de vorige keer alle kussens bij me had en niet opnieuw naar de winkel kom zodat ze het kunnen beoordelen. (Ik heb toen vrij genomen van werk en gezorgd dat ik vervoer had om naar de winkel te kunnen.) Medewerker geeft aan dat hij gaat overleggen of ze vullingen kunnen bestellen zonder het te beoordelen. Ik zou ’s middags worden teruggebeld.
24-5-2020 ik ben nog steeds niet terug gebeld door een medewerker.
Ik voel me belazerd, iedere keer weer. Iedere keer als het goed lijkt te gaan, blijkt het toch niet zo te zijn. Ik vind het slechte service, slecht contact en de kwaliteit van de bank valt me heel erg tegen.

Ik ben tevreden als ik nieuwe kussens krijg voor de bank, deze geleverd worden bij mij thuis en ik een vergoeding krijg voor de slechte service.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Seats and Sofas over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Seats and Sofas in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Seats and Sofas een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Seats and Sofas

Heeft op 25 mei 2020 om 11:32 geantwoord

Beste Esther den Dulk,

Wij vinden het erg vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over uw aankoop.

We betreuren het dat dit is voorgekomen.
Onze welgemeende excuses hiervoor .

Wij hebben uw bericht doorgestuurd naar de juiste Megastore.
Wij zullen z.s.m. contact met u opnemen.

Met vriendelijke groeten,
Joshua - Seats and Sofas

Heeft op 25 mei 2020 om 11:54 geantwoord

Er wordt mij gevraagd of dit ik akkoord ga met de geboden oplossing. Maar op dit moment is er nog geen oplossing geboden.

Daarnaast is de aanhef 'Mardan Shakarchy', maar dat is mijn naam niet. De vorige klacht op deze pagina is wel van een 'Mardan'. Blijkbaar wordt er (onzorgvuldig) gewerkt met kopiëren en plakken.

Alle klachten die gemeld zijn door EstherDD