Klacht: Bagage vermist

op 14 september 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb op 1 september een koffer opgestuurd van Amsterdam naar Bologna. Deze is echter op 5 september voor het laatst gescand in Utrecht, maar nooit in Duitsland aangekomen. Volgens de track & trace code kan ik dit ook niet zien, maar dit werd mij telefonisch verteld. Ik heb nu een claimformulier ingevuld om een onderzoek te starten, maar dit kan 10 werkdagen duren en ik vind dit onacceptabel. De standaard levertijd bedraagt volgens de website namelijk 5/6 werkdagen naar Italie, dus zelfs met enige vertraging zou de koffer allang moeten zijn aangekomen. Ik heb de koffer namelijk vanaf maandag 18 september ook nodig. Het zendingsnummer is: CY907750493DE

Als de bagage is aangekomen en de verzendkosten van 30 euro worden teruggestuurd, vanwege de vertraging en onduidelijkheid wat betreft de status van de koffer. In de bijlage betreft u de betaalbevestiging.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 14 september 2017 om 14:06 geantwoord

Goedendag,

Vervelend om te horen, dat er kennelijk een vertraging is opgelopen! De zending is officieel nog in transit gemeld, maar mocht u een claim willen indienen zijn daar mogelijkheden voor. Ik zal u moeten adviseren het claim formulier in te vullen op www.dhlparcel.nl, hiermee wordt de claimprocedure opgestart.

Mike

Heeft op 14 september 2017 om 14:26 geantwoord

Ik heb dit formulier al ingevuld, maar na 3 werkdagen nog niks gehoord. Het kan ook 10 werkdagen duren, wat ik erg lang vind. Ik heb mijn koffer vanaf maandag 18 september ook nodig, omdat veel kleren van mij daarin zitten. Ik kan begrip hebben dat er enige vertraging is vandaar dat ik het ook ruim op tijd heb opgestuurd. Maar het feit dat DHL me pas na 10 werkdagen duidelijkheid kan geven (als ze dat uberhaupt kunnen) over de status van mijn koffer vind ik erg verontrustrend. Nu moet ik niet alleen nieuwe kleren kopen, omdat ik daar verder geen winterkleding heb, maar moet ik tot die tijd ook afvragen waar mijn koffer zich bevindt en of die niet verloren is.

Alle klachten die gemeld zijn door Luca101