Klacht: Axent heeft te vroeg haar diensten beëindigd i.v.m. overstap naar Ardanta, maar Ardanta is veel te duurder en de voorwaarden zijn veel slechter.

op 03 oktober 2016 over ASR in de categorie Verzekering

Ik wilde nog onder de axent voorwaarden een aanvullende verzekering afsluiten, was al met vergelijken bezig, maar plots kon ik bij Axent geen koopsompolis meer afsluiten tegen gunstige de voorwaarden i.v.m. dat Ardanta pert 1 oktober 2016 Axent zou overnemen. Dit was nog op tijd om te vergelijken voor Ardanta Axent zou overnemen, echter toen ik besloot door te gaan zetten, had Axent net de mogelijkheid zo’n anderhalve week voor de overnamen de mogelijkheid verwijderd. Helaas heeft Axent niet de moeite genomen om mijn e-mail bericht die voor 1 oktober 2016 verzonden is een reactie te geven, via Ardanta heb ik de klacht ook kenbaar gemaakt, maar tot op heden heb ik nog geen reactie mogen ontvangen dan alleen om mijn telefoonnummer is gevraagd. Ik had daarvoor al geprobeerd een terugbel afspraak te maken, maar het web formulier met het invullen van mijn telefoonnummer werkte naar herhaaldelijk proberen niet. Ik voel mij niet gehoord en ben niet geïnformeerd door Axent dat en op welke datum ik geen koopsompolis meer kon afsluiten, ik vind dat niet netjes als bestaande klant van Axent, ook heb ik nog niets vernomen over de overname.

Ik wil onder de oude voorwaarden van Axent een aanvullende koopsompolis afsluiten met indexatie en jaarlijkse keuze, dus zowel de prijs als de voorwaarden die Axent hanteerde. Tevens zou ik via mijn tussenpersoon goedkoper uit zijn geweest, het zou fijn zijn als daar ook rekening mee wordt gehouden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ASR over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ASR in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ASR een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ASR

Heeft op 07 oktober 2016 om 11:31 geantwoord

De klachtbehandelaar van Ardanta heeft met je gebeld en uitleg gegeven. Het klopt dat je geen nieuw product meer kunt afsluiten met de polisvoorwaarden van AXENT. De situatie rondom je huidige polis hebben we met je doorgesproken en we hebben je laten zien dat je op dit moment goed verzekerd bent. Overigens krijg je, net als alle andere klanten van AXENT, nog een brief van Ardanta. In deze brief heten we je welkom en staat wat klanten van ons kunnen verwachten. Klanten hebben de zekerheid dat de uitvaartverzekering die ze bij AXENT hebben hetzelfde blijft. Dit betekent dat er niets wijzigt in de premie, de polisvoorwaarden dan wel de uitkering. We hebben met jou afgesproken dat je polis voor nu ongewijzigd wordt voortgezet en dat de klacht kan worden gesloten. Je kunt natuurlijk altijd nog even advies vragen aan je adviseur. Heb je toch nog vragen aan Ardanta of wil je over een tijdje weten of je nog voldoende verzekerd bent? Neem dan gerust contact met ons op. Vriendelijke groet, Ardanta (onderdeel van a.s.r.)

Heeft op 08 oktober 2016 om 00:20 geantwoord

Ardanta heeft na melding via www.klacht.nl heel snel contact gezocht, terwijl ik daarvoor al een directe klacht heb ingediend.

Zoals Ardanta het doet voorkomen, kan de klacht niet worden opgelost.

Verder is het voor mij dit jaar te laat om uitgebreid onderzoek te doen naar andere mogelijkheden bij een andere maatschappij, ik blijf erbij dat Axent eerder haar klanten had moeten informeren zodat ze nog een keuze hadden, achteraf wordt het een lastig verhaal.

De mogelijkheden bij Ardanta zijn erg duur en de voorwaarden zijn slecht.

Informatie is iets dat een bedrijf vooraf behoord te geven, niet achteraf dat na overname nog steeds niet ontvangen is.

Ik vind het nu erg kort door de bocht gaan en voel mij met mijn rug tegen de muur gezet hoe ik als klant zich daarbij zou moeten voelen, daar heb ik toch een heel ander gevoel over.

Ik heb mogelijk nog één oplossing, mocht dat ook niet lukken, dan blijft het een onopgeloste zaak.

De keuze is aan Ardanta voor een opgeloste zaak, of een blijvend onopgeloste zaak, want zo zwart wit bekijkt Ardanta voor mijn gevoel dat ook.

Bericht van ASR

1 maand geleden - Je gevoel over de kwestie betreuren we. We hoorden dat je verzekeringsadviseur contact met je heeft gehad. Zij helpt je graag verder om te kijken welke financiële mogelijkheden je nog meer hebt. Dus naast het afsluiten van een uitvaartverzekering, omdat je voldoende bent verzekerd voor een uitvaart. Je geeft aan dat AXENT haar klanten eerder had moeten informeren. AXENT en a.s.r. hebben zich aan de regels van de toezichthouder gehouden. Eind augustus 2016 heeft a.s.r. volgens de voorschriften advertenties in landelijke (financiële) dagbladen geplaatst. De Nederlandsche Bank heeft geen verzet van klanten ontvangen. Zij gaf dan ook op 29 september 2016 toestemming voor de overgang van de verzekeringen van AXENT naar ASR Levensverzekering N.V. in het kader van de juridische fusie. De fusieakte is op 30 september 2016 getekend. Klanten mogen pas persoonlijk worden geïnformeerd, nadat de fusie definitief is door ondertekening van de akte. We hebben geprobeerd je zo goed mogelijk uitleg te geven en te helpen met de mogelijkheden die er zijn. Blijf je ontevreden? Dan staat het je vrij om binnen drie maanden je klacht voor te leggen aan het KiFiD. Vriendelijke groet, Ardanta

Alle klachten die gemeld zijn door Jaime Prijden