Klacht.nl Awards 2014

Het afgelopen jaar klaagden Nederlanders het meest over mobiele telefonie aanbieders, koeriers- en postbedrijven en super-markten. Van de bijna 100.000 klachten die binnen kwamen, waren er maar liefst 4.288 klachten over de mobiele telefonie sector. Met een oplospercentage van slechts 4% is Vodafone binnen die categorie de slechtste klachtenoplosser van het jaar. Onder de top 50 categorieën zijn ‘Koeriersbedrijven en Post’ en ‘Supermarkten’ respectievelijke op de tweede en derde plek gekomen met het meest aantal klachten. Albert Heijn heeft met een oplospercentage van 0% de minste oplossingen bewerkstelligd van alle Nederlandse supermarkten binnen die categorie.

De beste klachtoplossers van het afgelopen jaar zijn onder andere Youfone, Jumbo, Bol.com, FBTO en ING. Klacht.nl hielp klachten op te lossen door dialoog tussen consumenten en bedrijven op een transparante manier mogelijk te maken. Om bedrijven te motiveren de klachtenafhandeling te verbeteren, brengt klacht.nl jaarlijks een rapport uit met de beste en slechtste klachtenoplossers. Per categorie zijn het aantallen klachten en de daar bijhorende oplospercentages van bedrijven te vinden.

Voor een derde van de gemiddeld 100.000 jaarlijkse ingezonden klachten vindt er via klacht.nl een oplossing plaats.

table-winnaarstable-verliezers