Klacht: autoverzekering

op 31 oktober 2011 over FBTO in de categorie Verzekering

Half oktober werd ik door de politie aangehouden omdat ik rond reed in een onverzekerde auto. Ik was toen stom verbaasd want enkele dagen eerder had ik nog ingelogd op de “mijn FBTO” portal en daar zag ik de auto verzekering staan.Eenmaal thuis aangekomen heb ik dit uiteraard gecontroleerd en daar stond inderdaad nog een verzekeringspolis online zonder vermelding dat dezeopgeschort was of dat er iets mankeerde. Uiteindelijk toch maar de FBTO gebeld met vraag wat er precies loos was. Uiteindelijk bleek de verzekering opgeschort, reden hiervoor was dat er niet betaald was. Dit verbaasde mij omdat de andere auto verzekering en zorgverzekering via automatisch incasso maanndelijks wordt afgeschreven. Na heel veel zoeken bleek dat deze verzekering per accept giro moest gaan en dat deze verstuurd waren maar omdat ik in de veronderstelling was (want daar pronkt FBTO mee) dat alles online geregeld kon worden hebben wij deze brieven niet geopend. Raar blijft dat de verzekering per juni 2011 automatisch werd verlengd en ik daar persoonlijk een electronisch bericht van ontvang maar enkele maanden later dit niet mogelijk is. Ik heb getracht de verwarring op te lossen met succes en nu loopt zoals de FBTO medewerker zij alles als een tierelier maar deze grap heeft mij minimaal 380 euro gekost. Uiteraard begrijp ik dat ik medeverantwoordelijk ben maar FBTO komt hier mooi mee weg. Erg jammer en klant onvriendelijk, de hele boel had opgelost kunnen zijn indien zij aangezien de medewerksters zelf konden zien dat er vergissingen aan beide kanten zijn gemaakt dat zij deze verzekering gewoon met terugwerkende kracht hadden laten ingaan. Wegens klantonvriendelijkheid wilde ik allerhande verzekeringen die ik had lopen bij de FBTO stil gaan zetten met als eerste een rechtsbijstandverzekering inzake verkeer, echter aangezien ik deze in mei heb laten ingaan zit ik daar zogenaamd tot mei aan vast. Ik zou toen doorverbonden worden met de afdeling voor klachten, echter de tijdstip was ongelukkig 12:15, en zou teruggebeld worden, echter dat is nog niet gebeurt.

FBTO met de billen bloot gaat, aangeeft dat zij inderdaad mede verantwoordelijk zijn geweest inzake vergissingen, alsnog een verklaring aflegt aan politie hoe verzekering is gelopen of de helft van de boete mee betaald.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door FBTO in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat FBTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FBTO

Heeft op 01 november 2011 om 15:17 geantwoord

Meneer Eling heeft per e-mail uitleg met betrekking tot zijn klacht gekregen.

FBTO Webcare
Fokelien

Heeft op 07 november 2011 om 08:45 geantwoord

Mevr. Fokelien, u informatie is erg misleidend, u schrijft dat u ,ij een email heeft gestuurd en tevens getracht heeft telefonisch contact met mij op te nemen. Dat laatste kan ik ontkrachten er is nog geen telefoonje geweest van u kantoor, maar dit zal bekend zijn want bij voorgaande episode zou ook telefonisch contact zijn geweest wat gewoonweg niet waar is. Tevens geeft u aan dat het probleem opgeloost is echter dit is absoluut niet het geval, u ontkent dat er een probleem is bij FBTO, erg jammer aangezien de klant hiervan de dupe is. Wat ik heel opvallend is dat er wel min of meer onmiddelijk email contact wordt gezocht als ik een verevelend bericht over FBTO plaats in een openbaar forum, terwijl een email deze hele situatie had kunnen doen vermijden. Ik heb u een email gesuurd en verwacht dan ook een antwoord. Wat ik erg opvallend vind is dat als ik alle klachten over FBTO lees vaak u naam voorbij komt en het probleem zogenaamd opgelost is terwijl de clienten van andere mening toebedeeld zijn. Dit in schril contrast met andere bedrijven die wel met de billen bloot durven. Food for thought!

Als addendum wil ik toevoegen dat ik gisteren getracht heb telefonisch contact op te nemem met u klachten afdeling en aangegeven ook de hele dag de tijd te hebben echter ik ben nooit teruggebeld. In u email geeft u aan vandaag telefonisch contact te hebben gezocht wat zoals eerder gezegd is niet waar is en als ik nu bel (16:45) moet ik een kwartier in de wacht staan voordat ik te horen krijg dat u niet aanwezig bent.
Erg slecht en verre van afgehandeld.

7-11: enkele dagen verder en volgens website is de klacht opgelost echter nog steeds geen contact gehad met FBTO. Laat interpretatie aan lezers over.

Alle klachten die gemeld zijn door daedelaus