Klacht: verborgen gebrek

op 07 december 2010 over Autobedrijf Zentveldt in de categorie Autodealers

Onlangs heb ik bij Autobedrijf Zentveldt te Den Helder (onderdeel van Martin Schildergroep) een Seat Leon gekocht uit 2002 voor een bedrag van 4650 euro. De auto had een beurt gehad, was van binnen en buiten volledig gereinigd en heb deze voor een zogenaamde ‘meeneemprijs’ gekocht.
Na een aantal regenbuien constateerde ik achterin bij het voeteneind een plas water. 3 grote (uitwringbare) badhanddoeken en vele kranten hebben de auto enigszins droog gekregen. Dit probleem heb ik voorgelegd bij Autobedrijf Zentveldt, maar Paul Lenting wilde er niets van weten. ” Je hebt de auto zonder garantie gekocht, dus jouw risico”! Hij wilde mij op geen enkele wijze tegemoetkomen. Daarop heb ik aangegeven dat wanneer er bepaalde dingen stuk gaan na aankoop, dat het mijn risico is. Dit betreft echter een verborgen gebrek en moeten ze tijdens de schoonmaak hebben geconstateerd.
De Bovag kon helaas geen actie ondernemen omdat er geen garantie bij zat. En nu zit ik met een zwembad in mijn auto en zijn alle kosten voor mijn rekening. Paul Lenting heeft me mooi belazerd! Vertrouwen in de mens mag ik blijkbaar tegenwoordig niet meer hebben. Dankjewel Autobedrijf Zentveldt!

Gewenste oplossing

Als Autobedrijf Zentveldt de kosten (ongeveer 250 euro) vergoed, dan wel enige coulance toepast.

Alle klachten die gemeld zijn door paul_dj84