Klacht: Asociale pakketbezorger

op 08 juni 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Elke dag om half 3 is bij ons de school uit. Deze ligt aan een doodlopend steegje met nog een 3 tal huizen. Elke keer komt er juist rond dat tijdstip een pakketbezorger. Terwijl dat hele steegje dus vol staat met ouders die hun kind komen ophalen. Er is geen stoep om op te staan. Deze bezorger duwde met flink wat geweld zijn bus door de mensen heen om vervolgens te keren en met een rot vaart langs lopende/ fietsende kinderen en ouders te rijden. Daarna blokkeert hij de hele weg, dat er niemand fatsoenlijk langs komt. Als ouders hem erop aanspreken heeft hij grofweg ook nog een grote mond, is asociaal en scheld ons uit voor kankerhoer en nog meer namen die niet voor herhaling vatbaar zijn.
Dus vind ik onacceptabel, en al helemaal in een omgeving met schoolgaande kinderen!!!
Deze meneer moet op zijn gedrag worden aangesproken, al dan niet ontslagen!!
Het gaat om de pakketbezorger die maandag 31 mei dienst had op de route van de linnerhof, 6067EJ in Linne.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen doen want nogmaals dit is onacceptabel en ik wil het graag veilig houden voor onze kinderen! Dit gebeurd vaker op deze route maar deze keer sloeg het echt alles!!

Als deze meneer word aangesproken op zijn daden al dan niet ontslagen!!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorger die op de school in de buurt van uw huis pakketten levert. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. De pakketbezorgers van PostNL moeten uiteraard de veiligheid in het oog houden en zijn geacht zich op een nette manier te gedragen. Graag zorg ik ervoor dat de situatie bekend wordt gemaakt bij de leidinggevende van de bezorger, zodat deze passende maatregelen kan treffen. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - de woorden die de bezorger gebruikt op het moment dat deze wordt aangesproken op zijn gedrag; - het kenteken van de betreffende bus; - het tijdstip waarop dit is voorgevallen; - het adres van de betreffende school. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Ipg

1 maand geleden - Kenteken van de bus heb ik in alle commotie niet onthouden helaas. Dit is gebeurd toen de school net uit was. Dus rond 14.35/14.40 ongeveer. Bezorger heeft net daarvoor een pakje afgeleverd op de linnerhof. Exacte huisnummer hiervan weet ik helaas niet. Adres van de school is; basisschool de triangel in Linne. Linnerhof 36 6067EJ te Linne. De woorden die de bezorger onder andere gebruikte was dat we op de stoep moesten gaan staan (vanwege Corona maatregelen moet iedereen 1,5 m uit elkaar staan dus met z’n allen op de stoep is gewoon niet mogelijk, het is een doodlopende weg dus zou niks moeten uitmaken. Als je normaal rustig rijd, gaat iedereen netjes aan de kant) We werden uitgescholden voor kankerhoer, bitch, trut, we moesten optiefen want hij moest er langs. Toen we er wat van zeiden moesten we ons nergens mee bemoeien en werden we meerdere malen uitgescholden voor kankerhoer. Ook blokkeerde hij een kruispunt met zijn bus zodat er eigenlijk niemand meer langs kon. Hij reed te hard en bracht hierdoor meerdere kinderen en ouders in gevaar.

Heeft op 08 juni 2021 om 22:28 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie en informatie. Begrijpelijk dat u door de ontstane situatie geen kenteken heeft onthouden/genoteerd. Graag informeer ik u.

Ik heb door middel van de postcode gezocht naar barcodes van afgeleverde pakketten. Ik kan echter rond het betreffende tijdstip geen zendingen vinden. Omdat er spijtig genoeg geen kenteken van de wagen van de chauffeur bekend is en er geen barcode beschikbaar is van een door deze bezorger afgeleverd pakket kan ik op dit moment geen concrete actie ondernemen. Eén van beide is noodzakelijk om een gerichte klacht uit te kunnen zetten. Mocht het in de toekomst wel lukken om het kenteken te noteren dan verneem ik dit uiteraard graag van u, dan ondernemen we alsnog de nodige actie. Mijn excuses voor de ontstane overlast.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Ipg