Klacht: Asociaal rijgedrag chauffeur

op 29 oktober 2011 over GVB in de categorie Openbaar Vervoer

Op vrijdag 21-10-2011 kwam ik met partner en (aangelijnde) hond richting zebra lopen. Links zagen wij de stadsbus aankomen en omdat deze nogal hard reed twijfelde we om het zebrapad op te stappen. De chauffeur zag ons staan, maar had niet de intentie om te stoppen. Gaf nog een extra dot gas en reed toeterend langs ons met het gevolg dat mijn hond hiervan schrok en opsprong. Dat je niet wilt stoppen voor het zebrapad dat is tot daaraantoe, maar dat je dan nog toeterend langs dendert dat vind ik echt niet kunnen.Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt was als we niet stil hadden gestaan en gewoon over waren gestoken. En moet er ook niet aan denken wat er was gebeurt als mijn partner de hond niet goed vast had. Echt een onnodige aktie van de chauffeur en met dit gedrag zou deze chauffeur helemaal niet meer op de bus mogen rijden en passagiers vervoeren. Mijn dochter gaat elke dag met bus 18 naar school en het is te hopen dat zij deze chauffeur niet treft. Het is absoluut geen voorbeeld voor het GVB.

Zebrapad voor de halte van de robert fruinlaan in de richting johan huizingalaan. 23:37 uur / Bus 18 / busnummer 265.

Een opvriscursus m.b.t. de verkeersregels en klantvriendelijkheid zou niet onverdienstelijk zijn voor deze chauffeur. Ik vraag me af of een excuus, geschreven uit naam van het GVB, op zijn plaats is. Ik heb liever dat de chauffeur erop gewezen wordt dat dit echt niet kan en dit nooit meer voor mag komen tijdens zijn dienst.

Alle klachten die gemeld zijn door remona