Klacht: asociaal

op 22 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Postnl bezorger geeft via het internet aan dat er niemand thuis was voor de bezorging van het door ons bestelde pakket. Aangezien er op het pakket gewacht word, is er twee dagen iemand thuis geweest.

Bellen met het service center leverde op dat de postnl telefonist de hoorn erop gooit. Op de eerste dag drie maal en op de tweede dag vier maal. Bij het vijfde gesprek had men geen zin meer om mij te woord te staan en uit te leggen waar het pakket is.

Op de eerste dag van \”ons niet thuis zijn\”, krijgen wij te horen dat we eerder hadden moeten bellen en dat dan de chauffeur teruggestuurd kan worden. Dat doen we dag twee ruim binnen alle werkuren. Maar het antwoord van postnl is dat die opmerking onjuist is en wij het systeem niet snappen van postnl.

De interne klacht die wij hebben laten optekenen is niet traceerbaar of bekend bij de telefoniste. En word verzocht om de klacht op een andere manier aan te bieden.

De service die op het internet word aangeboden om een ander bezorgmoment te kiezen geld ineens niet meer voor ons pakket.
We moeten nu gokken wanneer ons pakket aankomt.

Kosten die wij moeten maken om het gebrek van de te leveren spullen kunnen niet op postnl worden verhaald.

Het gedrag van de bezorg is absoluut niet correct en strookt niet met de werkelijkheid.
De terugkoppeling en antwoorden van het callcenter zijn ronduit stuitend. 1 telefoniste lacht mij duidelijk uit in het gesprek waarop ze de verbinding verbreekt.

Men snapt in het achtste en laatste telefoontje niet dat wij inmiddels ontstemt zijn.

Vierkant slechte service en asociaal gedrag van het callcenter en postnl.

***update*** 09-09-17
De door post aangegeven postagentschap is gesloten op het tijdstip dat het pakket opgehaald kan worden.
Middels, een matig handgeschreven, envelop van postnl komen er briefjes binnen waarop een niet thuis vermelding is. De datum die vermeld is staat op 08-09-17.
Nogmaals, op de aangeven dagen was er altijd iemand thuis.
De bezorger probeert zijn blazoen schoon te vegen door de niet thuis briefjes op te sturen.

Gewenste Oplossing:

gezien de reacties van postnl rondom deze zending, dat de kosten voor inhuur van materialen vergoed worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw van Geelen, Hartelijk bedankt voor uw melding. Ik vind het kwalijk om te vernemen dat u niet tevreden bent over de bezorging van uw pakket en de dienstverlening van onze klantenservice. Mijn excuses hiervoor. Heeft u het pakket inmiddels al in uw bezit? Ik zou graag nog even met u mee willen kijken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om hiervoor de barcode van het betreffende pakket nog door te geven? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Fwgm

4 maanden geleden - Postnl, Tweemaal heb ik mijn N.A.W. gegevens gegeven mèt de barcode. Ook jammer dat ik het pakket zelf moet ophalen op een aangegeven tijdstip niet strookt met de openingstijden van het loket en het daadwerkelijk aanwezig zijn van het pakket. Pas de maandag na de beloofde afhaaldag kon ik het pakket in ontvangst nemen. Het pakket is dus in mijn bezit. 3SKABA563081027

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 22 september 2017 om 10:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw heer, mevrouw van Geelen,

Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt me om te vernemen dat de bezorging van uw pakket niet naar tevredenheid is verlopen. Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik gezien dat uw klacht is gemeld bij de leidinggevende van de afdeling bezorging. Inmiddels is de bezorger aangesproken op de gang van zaken. Ik ga er vanuit dat de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten. Mijn excuses voor alle overlast die u heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Fwgm