Klacht: Arrow Global Group PLC

op 30 juni 2016 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

VOORWOORD:
LET OP! Oplichtingspraktijken door Arrow Global Group PLC

Ter verduidelijking:
Als Vesting Finance een vordering op u heeft gekocht van een derde partij, dan mag Vesting Finance geen kosten in rekening brengen om het openstaande saldo bij u te innen. Alleen de wettelijke rente van 2% mag er gevraagd worden. (mits er met de vorige eigenaar geen andere afspraken liepen)

Ik lees veel klachten dat Vesting Finance hoge rentes durft te vragen. Maximaal mag deze rente 2% zijn.
Ik zie verschillende klachten over Neckerman, Wehkamp en KPN. Dit zijn vorderingen die Vesting Finance heeft gekocht. Maar dit melden ze niet, en dit is wettelijk verplicht. Ook mogen ze geen kosten in rekening brengen.
AFM is reeds begonnen met een onderzoek.

Arrow Global Group PLC zou een dossier gekocht hebben van LaserService. Echter is dit dossier reeds betaalt aan de deurwaarder.

Nu ontvang ik een dus een brief waarin staat dat ik nog moet betalen.
Er stonden bedragen in waar ik ontzettend van schrok.

Bij deze wil ik iedereen waarschuwen die te maken krijgt met Vesting Finance.
Ze vragen 5000 euro rente over een bedrag van 11.000 euro over een periode van 6 maanden.
Deze rentes mag een incassobureau totaal niet in rekening brengen.

Arrow Global Group PLC heeft Vesting Finance overgenomen om zo op een agressieve manier te kunnen incasseren.
Maar ze overtreden met hun handelswijze de Nederlandse wet.

Mensen dien ook meteen een klacht in bij NVI (www.nvio.nl). Heb ik ook gedaan.
En ook een klacht indienen bij AFM (www.afm.nl). Heb ik natuurlijk ook gedaan.

Als u bewijzen heeft dat het dossier niet klopt, en Vesting Finance onderneemt niets om het op te lossen? Laat de deurwaarder maar komen. Als die zich niet aan de wet houdt heeft dat voor hen verstrekkende gevolgen. Dus deze zullen zich altijd aan de wet en regelgeving houden.

Dossier sluiten.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vesting Finance

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vesting Finance nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Michael de Loos

6 maanden geleden - Ter verduidelijking: Als Vesting Finance een vordering op u heeft gekocht van een derde partij, dan mag Vesting Finance geen kosten in rekening brengen om het openstaande saldo bij u te innen. Alleen de wettelijke rente van 2% mag er gevraagd worden. Vesting Finance is wettelijk verplicht u te melden dat ze een vordering hebben gekocht. Hebben zij dit niet gedaan, dan is de vordering onwettig. De vordering komt dan te vervallen. Dit alles geld ook voor Arrow Global Group PLC. U zult begrijpen dat een partij zoals Arrow Global Group PLC vorderingen voor een prikkie koopt, en zo veel geld verdiend. Ik lees veel klachten dat Vesting Finance hoge rentes durft te vragen.

Reactie van de melder van de klacht Michael de Loos

6 maanden geleden - Vandaag het bericht ontvangen dat mijn klacht over Arrow Global Group PLC in behandeling is genomen door AFM. De klacht voldeed dus aan de eisen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vesting Finance

Heeft op 22 augustus 2016 om 09:51 geantwoord

Heeft op 22 augustus 2016 om 10:50 geantwoord

Er is helemaal niets ondernomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Michael de Loos