Klacht: geluidshinder draaiende dieselmotoren

op 26 april 2010 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Omschrijving klacht

Voor ons huis aan de Loefzijde in de wijk Lewenborg Groningen staat een scholencomplex.
Hier worden kinderen door Arriva opgehaald om elders te sporten. De bussen staan pal voor onze woningen lange tijd stationair te draaien. De chauffeurs komen soms wel een half uur te vroeg. Zo ook vanmorgen weer: Aankomst 08.20 uur , vertrek met kinderen 8.45uur. Wij zitten telkens in het brommende geluid van de dieselmotoren, (wat een onnodige geldverspilling en milieubelasting trouwens). Ondanks herhaalde verzoeken aan Arriva om de motor uit te zetten wordt dit praktisch niet gehandhaafd. Dat komt waarschijnlijk ook dat er steeds andere chauffeurs zijn.

Gewenste oplossing

Arriva moet duidelijke en bindende instructies geven aan de chauffeurs die deze \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’schooldiensten\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’ verzorgen. Laten ze zich bewust zijn dat hier mensen wonen en wij al genoeg geluid in de straat hebben vanwege dit scholencomplex.
Daar hoeft dit irritante geluid niet nog eens bij. Waarom zijn er toch geen duidelijke maatregelen af te spreken waar iedere chauffeur zie aan dient te houden.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 15 juli 2015 om 08:02 geantwoord

We hebben de klacht intern opgepakt. Excuses voor het ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door e.hoekstra