Klacht: De ene stempelt de andere weigert

op 03 oktober 2010 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag om 23:41 stapte ik in de bus, ik gaf de buschauffeur mijn roze strippenkaart (ik ben een studente) om 1 zone te stempelen. Hij weigerde die te doen, en zei, of inchecken met mijn OV kaart of een kaart kopen. Ik zei ik heb in januari en in juli aan het busloket op het busstation in Dordrecht gevraagd, kan ik nog gebruik maken van mijn roze strippenkaart. Beide keren zeiden ze ja, want ten 1e. OV chipkaart is niet volledig ingevoerd, er is dus geen melding dat die kaarten afgeschaft zijn, ten 2e. ik heb een roze strippenkaart van vorig jaar, dus ik heb uiterlijk tot december van dit jaar om die nog te gebruiken. Dit kon die buschauffeur niet schelen, hij bleef weigeren mijn strippenkaart te bestempelen. En ik weigerde uit de bus te stappen, dus ik zei vraag maar aan iemand anders, want het is onmogelijk dat ik dit jaar in het weekend en in juli, zelfs vandaag (zaterdag 02-10-10) toen ik vanuit de stad naar Crabbehof ging, gebruik maakte van die kaart en de chauffeur, geen enkele trouwens, zei dat het niet mocht. Zegt die man, sorry het is een foutje en ze hebben jou verkeerd geïnformeerd.
Ik kan me niet herinneren dat er ooit werd gezegd dat het nationale papieren vervoermiddel afgeschaft is in Dordrecht, dat de OV chipkaart nu het enige vervoersmiddel is. Zelfs op de site van de gemeente staat het volgende vermeld: “De OV-chipkaart wordt stapsgewijs ingevoerd; voorlopig blijft het ook nog mogelijk om met de nationale ‘papieren’ vervoersbewijzen (strippenkaart en sterabonnement) te reizen. De provincie Zuid-Holland wil de strippenkaart eind dit jaar afschaffen.” (http://www.erfgoedcentrumdiep.nl/dordt?waxtrapp=shqtvOsHaKnPvBJiBdBQqqwWvpwW) Enfin…ik checkte in en zei, echt een vuile naaier, eerst mag wel en uren later niet. Waarop die chauffeur bleef mompelen, ja en nu ineens doet je OV chipkaart het wel, en weet ik veel wat nog meer. Dus ik liep naar hem toe, en vroeg, wat is uw naam, want ik ga een klacht indienen!! Hij weigerde die te geven, want ik schelde hem uit. Dus ik pakte mijn telefoon om een foto van hem te maken om een klacht in te dienen. Hij hield zijn hand voor me, dus ik probeerde toch een foto van hem te maken om samen met mijn klacht die in te dienen, aangezien hij weigerde zijn naam te geven. Op dat moment tijdens mijn pogingen om toch een foto van hem te nemen, sloeg hij mijn Blackberry uit mijn handen zo op de grond. Ik werd natuurlijk boos en begon uit te schelden, waardoor hij zei, uitstappen. Ik weigerde die te doen, waardoor hij aan de kant stopte en zich breed maakte en met licht geweld mij uit de bus kreeg. Eenmaal uit de bus bleef ik hem uitschelden en hij kwam in de deur staan en uitschelden, vinger opsteken en daarna reed hij weg! Ik geef wel toe, toen ik mijn telefoon op de grond zag liggen, wilde ik die chauffeur echt slaan, maar dan zat ik fout, dus ik wist wel mijn hoofd koel te houden en slechts bij uitschelden te houden!!
Om 00:11 kwam de volgende bus aan, ik vroeg aan die buschauffeur, nog steeds woedend van het incident natuurlijk, kan ik gebruik maken van mijn roze strippenkaart en ik liet ook mijn OV chipkaart zien. Hij zei ja natuurlijk kan dat, want zo ver hij weet is het nog steeds geldig en een vervoerbewijs. Ik vroeg, waarom mocht het net niet van de vorige chauffeur, er ontstond hierdoor een discussie. Ik heel het verhaal aan hem kwijt, hij had zelf geen woorden voor wat zijn collega deed. Ookal heb ik gevloekt, had hij geen recht om mijn Blackberry uit mijn handen op de grond te slaan. En suggereerde om meteen een klacht in te dienen, tijd, halte lijnbus en bestemming erbij te vermelden.
Die buschauffeur was een jonge blanke man, tussen de 23-30 jaar oud, dik en mollig postuur, groot, maar dan niet al te groot, hooguit 1,75m ongeveer. Hij heeft kort haar en droeg een zwart T-shirt. Een goede foto van hem kon ik niet nemen, maar als ik hem zie, herken ik hem meteen. Wat deze chauffeur nou deed vind ik onacceptabel, ookal heb ik gevloekt, had hij geen recht mijn telefoon uit mijn handen op de grond te slaan. Dus bij deze dien ik een klacht in. Ik zal ook naar het politiebureau gaan om aangifte hiervan te maken.

In afwachting van een reactie, een verontschuldiging en dat deze chauffeur aangesproken zal worden, verblijf ik.

Ik wil tevens de buschauffeur van lijnbus 3 Oudelandshoek van 00:11 voor de hulp die hij gaf.

Hopelijk kunnen de chauffeurs en bus loketten betere informaties verschaffen aan de reizigers, zoals de strippenkaarten, of ze nou wel geldig en wettige vervoermiddel zijn of niet. Dat de ene chauffeur het wel als vervoermiddel beschouwd en de andere weer niet!

Met vriendelijke groet,

Een al niet tevreden reiziger M. Held

Gewenste oplossing

dat er een maatregel genomen wordi, en dat iemand zich verontschuldigd. wat als mijn mobiel kapot ging? dat deze chauffeur wordt aangesproken!

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 15 juli 2015 om 08:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

We hebben de klacht intern opgepakt. Excuses voor het ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door Ontevreden reiziger