Klacht: Boete

op 02 april 2010 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Omschrijving klacht

Geachte heer en of mevrouw,

Hierbij wil ik mijn ongenoegen mededelen over de volgende gebeurtenis. Op donderdag 1 april j.l. heb ik als zo vaak een treinkaartje gekocht voor de reis van Delfzijl naar Groningen – Europapark. Nu bleek vervolgens na kaartjescontrole dat ik een kaartje had gekocht zonder datum, wat mij overigens nooit eerder was overkomen, want ik koop ze altijd met datum, alleen vandaag helaas niet. In de eerste plaats deel ik U mede dat ik de boete ga betalen, heel simpel daar kom ik niet onder uit. Daar ben ik me degelijk van bewust had ik immers maar een treinkaartje op datum moeten kopen. Dat is namelijk ook niet het probleem.

Waar het om gaat is het volgende, ik ben een klant van Arriva, en ik heb mijn reis BETAALD en ik heb NOTABENE een kwitantie die dat bewijst . Nu zegt dat niks omdat ik; ik citeer (conducteur) de hele week of onbeperkt de treinkaartje zou kunnen gebruiken. Wat in mijn inziens onzin is. Waarom? omdat ik bij de volgende reis weer met een ongestempelde kaartje reis, met grote kans op een boete van 35,– tevens zou er geen bewijs zijn omdat de kwitantie ook niet meer correspondeert met het treinkaartje. De kwitantie geeft alleen voor vandaag het bewijs dat het treinkaartje is betaald. En dat je alleen kan spreken van geluk dat je niet bent gecontroleerd op de bovengenoemde datum. Tevens bewijst het dat de kwitantie geen enkele algemene nut heeft.

Maar goed tegelijkertijd suggereert U of uw collega\’s dat ik hier doelbewust naar handel, want dat is namelijk de achterliggende gedachte, een andere soort handeling zou ik hierin niet kunnen vinden.

Het feit is dat ik een treinkaartje heb gekocht, dit kan ik aantonen, weliswaar zonder datum, dat was dom, maar niet de bedoeling, en ik heb een kwitantie met tijd en datum, zelf m\’n laatste cijfers van mijn bankpas staan erop.

Men had mij hierop kunnen attanderen, dan had ik er de volgende keer op kunnen letten, maar vervolgens wordt het BELICHT vanuit de visie van een zwartrijder, of nou ja een crimineel, want meer dan dat is het niet, en daar ben ik furieus over. Ja! wat is dan de definitie van een zwartrijder.

Blijkbaar is het een te moeilijke opgave om een zwartrijder van iemand die op een verkeerde knop heeft gedrukt te onderscheiden, dit zegt overigens meer over Uw organisatie dan over mij, gezien de tegenargumenten die ik in bovengenoemde heb aangegeven.

Het zal naar alle waarschijnlijkheid wel lege woorden zijn zonder inhoud, maar wel mijn taak als burger om dit soort incidenten onder de aandacht te brengen.

Ik ben zelf een mens met groot gevoel voor rechtvaardigheid, vandaar het lange verhaal maar helaas kan ik het hier nergens terug vinden.
Vooral omdat dit een groot bedrijf is, die een grote maatschappelijke functie moet uitoefenen.
Maar als diezelde grote bedrijf niet met dit soort incidenten kan omgaan..! … Sorry!

Vr Groet,

Salomo

Gewenste oplossing

Taak voor Arriva

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 15 juli 2015 om 07:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

We hebben de klacht intern opgepakt. Excuses voor het ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door rghbos