Klacht: Argenta slordige bankier

op 12 juli 2012 over Argenta in de categorie Adviezen

Omdat Argenta sinds kort de hoogste spaarrente biedt wilde ik daar een internetrekening openen. Binnen 48 uur zou ik mijn rekeningnummer ontvangen en binnen een week een Digipass. Toen ik niets ontving heb ik Argenta daarop direct geattendeerd. Uiteindelijk duurde het daarna nog anderhalve week (en verschillende mailtjes met steeds weer aanvullende informatie verzoeken van Argenta) voor ik mijn rekeningnummer kreeg. De slordige wijze waarop Argenta omgaat met mijn aanmelding heeft als effect dat het ca 6 maanden duurt voordat de iets hogere rente die Argenta biedt feitelijk effect heeft (i.v.m. de nu al gederfde rente).

Kreeg vandaag mail van Argenta waarin ze aangeven waarom ik de benodigde informatie niet toegestuurd had gekregen. Volgens Argenta stuurden ze me de info niet toe omdat ik in het verleden een spaarrekening bij ze heb geopend. Dat klopt: maar die is al in december 2010 opgeheven op verzoek van Argenta (omdat er sinds een jaar maar 1 cent rente opstond).

De werkwijze van Argenta verbaasd me ook hogelijk omdat ze dus wel een mail sturen waarin staat dat ik de noodzakelijke rekeninggegevens toegestuurd zal krijgen. Maar geen bericht sturen als ze denken dat dit niet nodig is en waarom.

Argenta zou de rente moeten laten ingaan op de datum waarop ik mijn rekeningnummer had moeten ontvangen.

Alle klachten die gemeld zijn door theot1