Klacht: Aquisitiefraude

op 06 juli 2016 over bedrijvenpagina.nl in de categorie Online Gidsen

Vorig jaar Oktober ben ik gestart als freelance illustrator en grafisch ontwerper.
Na een aantal maanden kreeg ik een telefoontje van Bedrijvenpagina.nl met de vraag of ik een aantal klanten van hen wilde voorzien van een logo of website (hij riep iets van 45 bedrijven o.i.d.).
Hij stelde me voor dat hij de gegevens zou doorsturen nadat ik het abonnement zou afnemen.

Hieronder de mail die ik na een paar weken stuurde:

Een aantal weken geleden werd ik door jullie telefonisch benaderd.
Er werd mij verteld dat jullie een aantal klanten hadden met het marketingpakket, die opzoek waren naar een logo of website.
Het leek me leuk om hiermee aan de slag te gaan en nam dus het pakket van €399,- ex. btw af.

Echter heb ik hierna niets meer vernomen van jullie en heb ik geen aanvragen binnen gekregen.
Een week nadat het pakket besteld was, had ik wederom een collega aan de lijn die hetzelfde praatje had.
Hierop reageerde ik dat ik al bij jullie adverteer en dat ik graag de contactgegevens van de klanten zie verschijnen.
2 dagen later nog niets gehoord, dus belde ik zelf maar even naar jullie.
De desbetreffende collega was in gesprek en zou mij later die dag terugbellen, dit is niet gebeurd.

We zijn nu weer een week verder en heb nog niets binnen gekregen.
Als beginnend ondernemer (met beperkt budget) voel ik me misleid door jullie en door jullie misselijke verkooppraatjes.

Na nog 3 keer bellen, werd ik teruggebeld door een vriendelijke mevrouw, deze excuseerde zich dat het zolang heeft geduurd.

Toen ik mijn kant van het verhaal vertelde (ze had blijkbaar de e-mail niet), zei zij dat haar collega dat nooit gezegd zou kunnen hebben en dat ze ter compensatie mijn abonnement met een halfjaar extra zouden verlengen op hun kosten.

Ik vindt het triest dat ze enige vorm van aquisitiefraude ontkennen, laat staan het verkooppraatje van hun collega’s.
Als startend ondernemer kan ik geen advocaat betalen, anders had ik deze er zeker opgezet.

Wees gewaarschuwd!

Ik ben tevreden als ze het betaalde factuurbedrag crediteren en al mijn gegevens van hun website en register verwijderen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar bedrijvenpagina.nl over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door ZnortDesigns